|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle efter gårdagens regnfall och nattens kyla skrapa bilen i morse och råkade dra igång motorn till torkarbladen utan att ha lossat dom från rutan som dom så fint satt fastfrusna in. Vänstra bladet flyttade sig lite men gav upp lika snabbt och högra rörde sig inte en millimeter. Nu vare sig hör jag eller ser något när jag försöker använda motorn. Bara att köpa ny eller går den att rädda? Rätt okunnig inom området. Tack på förhand! BMW E46 320i 4d -00 | |
|
Hittat felet? Kolla annars säkringar, sen kan splinesen i torkararmarna gett sig. Länk 628csi |
|
|
Japp. Körde bilen till lokala verkstaden och de tog en halvtimme för dom att finna rätt säkring så jag är glad att jag inte försökte själv. Körde bilen dit med inställningen att det skulle gå på några tusen. Blev bara några hundra istället och jag har fungerande torkarblad igen. Tydligen så var det svårt för dom att få någon bukt med vilken säkring som gick var då BMW verkar vara lite hemliga med det så de fick mäta sig fram :P Tack ändå! Bra att veta det där om splinesen tills nästa gång det sker :P |
|
|
Är nog snarare bristande kunskap i det tyska språket som gör att det tar en halvtimme att byta säkring :) ___________ Mvh Chrille |
|
| lägger mina pengar på att det var som chrille säger.. haha ! | |
|
Kan vara så. Men nu fungerar det i alla fall och jag är nöjd. Har flera andra problem med bilen men de blir off topic om jag skriver i denna tråd samt att de ej är lika akuta. Åter igen, tack! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.