|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| Länk väldigt lyckat resultat eller vad säger ni?? kommer denna i m6 version så kommer den hota m5:an ganska rejält | |
|
så snygg there can be only one |
|
|
ja den är verkligen sjukt snygg, shadowline lister skulle fullända skönheten. Nu kan de lägga ner 7-serien som aldrig varit en snygg bil. /Anders |
|
|
Hur kan du säga att 7-serien aldrig varit en fin bil? Kolla bara på E32 E38 och nya F01 E65 kanske inte var så jäkla fin men resten av 7-serien är riktigt snygga Så tycker verkligen inte att BMW ska lägga ner 7-serien och det kommer nog aldrig att bli så heller tack o lov för 7-serien är en helt underbar bil som är älskad runt i hela världen och är en extremt viktig modell för BMW som premium bilmärke |
|
|
Larvigt namn, och lite småtöntigt att synliggöra namnet vid C-stolpen med små emblem...känns inte "BMW-mässigt". Mycket snygg bil iaf, kommer nog sälja bra (som ett vassare alternativ till Audi A7/S7). Håller med kurdm_uppsala, tycker F01 är lyckad i designen även om F1x är ännu bättre. |
|
|
När det gäller designen på 7-serien så beror det på hur man ser på den Den är inte tillverkad för att tilltala unga BMW-fans som vill bränna bakdäck utan den är byggd för att tilltala den rikare gruppen av BMW-köpare Därför måste den ha en mer stilren och lite dämpad design för ett litet misstag där kan kosta BMW en hel del Se bara vad som hände när E65an lanserades Tror inte någon annan BMW modell har fått så mycket dålig kritik som den fick när den lanserades, och det var mycket på grund av desginen som var lite för vågad för en sån bilmodell Därför kan man aldrig förvänta sig att 7-serien får en så vågad design som de andra modellerna från BMW |
|
|
Riktigt lyckad. När det gäller e65 så fick den faktiskt inte bara negativ kritik. 745i fick toppbetyg i Autocars första test. Den spöade den aktuella S.klass i många Tyska testdueller i början. Och blev mycket positivt mottagen i Asien. Sen fick den mycket kritik av BMW-entusiaster. Men det är ju svårt att hitta mer konservative mäniskor än bilentusiaster:-) |
|
|
Citat från teknikensvarld.se: "ärkerivalen kommer nog, får vi förmoda från Ingolstadt, och heter Audi A5 Sportback. Att döma av 6vanliga 6-serien lär nämligen inte nya Gran Coupé riktigt nå den stora klassen av fyrdörrarscoupéer, i form av Mercedes CLS, Audi A7 och Porsche Panamera." HAHAHAH. Vilka dårar... |
|
|
Så djävulskt vacker! Länk |
|
| Länk jämförelse med audi a7.. kan bara tänka mig hur alpina versionen eller m6:an ser ut.. hade denna bil kommit med v12 så hade det varit den ultimata gt-bilen | |
|
Teknikensvärld är dåligt pålästa då de verkar ha glömt bort att BMW utvecklat sin V8 vilket innebär att effekten höjs från 407hk till 450hk, momentet ligger nu på 650Nm (M5 ligger på 680Nm) men förbrukningen har samtidigt sänkts med 21%! Mercedes/Audi hänger ej med alls. I kombination med xDrive går 0-100 på 4.5 sekunder dvs i praktiken samma som M5! Nya extremt avancerade bensinsexor är på väg och liksom nya 550d xDrive med 745Nm! |
|
|
-> 332 på TV står det ju 450 hk inte 407 hk. |
|
|
Den ansvarige skribenten på Teknikensvarld.se har krupit till kors: "Hål i huvudet. Jag känner att du nog beskrev mig rätt träffsäkert där. Tänkte intensivt att 6-serien låg mellan 3:an och 5:an i storlek, hur man nu kan tänka något sådant (hade läst om den kommande 4-serien rätt nyligen innan, vilket är mitt enda försvar). Texten är uppdaterad nu, till något som jag hoppas ska stämma bättre. (Tack för att det är möjligt här i internet-mediet.) Hälsningar En generad Erik Andrén, Teknikens Värld" Alla kan göra misstag. :) //Bjersér |
|
|
Undrar vad m versionen skall heta det kan ju liksom inte finnas 2st helt olika m6:or Grand mm6?:D snygg som tusan dock.. |
|
|
uffe12a: Precis som standardmodellen heter t.ex 640i Gran Coupe så kommer M-modellen sannolikt att heta M6 Gran Coupe? På föregående generation fanns "M6" som två varianter det vill säga coupé och cabriolet, jag tror inte de kommer att byta namn bara för att det blir tre versioner. :) //Bjersér |
|
| tror som bjerser angående namn. vad tror ni om pris?? | |
| Otroligt snygg bil! :-) Men hur tänkte dom egentligen när dom färgsatte inredningen på bilen som är med i länkarna? Helt osant ful färgkombo... | |
|
Länk /Anders |
|
|
Mkt lyckad, tyvärr bättre sent än aldrig. |
|
| Grancoupé ska kosta ca 20.000:- mer än motsvarande 2dr! | |
| Länk nu går det att konfigurera gran coupe på bmw:s hemsida.. mycket vacker bil :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.