|
|
|
|---|---|
|
Har topp grenrör insug turbo och intercooler vestgate. I alla fall så undrar jag hur mycket jag kan ladda med motorn i orginal skick gått ca 20000mil, eller om jag ska vara mer ceriös ? Ettan | |
|
typ om du inte har annan topppacknig och inte har portat toppen nåt så tror jag du max kan ladda typ 0,5bar Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer ask fore the IP ----ICQ:137785585---- -------------------- |
|
ludde |
ladda 0.5 bar? typ en kille jag känner skruvade upp laddtrycket till 2.7 i en standard motor....inga problem. (lastbilsturbo) Ludde |
|
Ludde: hur länge höll den motorn då??? //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Tänkte faktiskt också bygga turbo i min 320. Har ett litet GT1753 aggregat, är det nån som vet om detta passar på ett 324td grenrör eller måste man ha ett mellanlägg? Är det nån som har en bra lösning på oljereturen från turbon, eller skall man svetsa på en anslutning i tråget. Är det förresten nån som har en fräsch 320 motor 83-87 liggande? Har bara 3 bars oljetryck i min motor, ingen ide att bygga på den... Låter värre än en mercadiesel :( |
|
|
Tack för svaren ! Ettan |
|
|
low: jag vet en som har en 320 motor liggandes... kan höra med honom, men han är utomlands just nu. Du kan maila mig om du vill. Mvh Tobias |
|
ludde |
till cosmos han har bytt motor 3 gånger på 2 år. så den håller hyfat bra. icke sant? |
MIRRE75 |
ludde: Komm ner till jorden! 2,7 bar? Var det inte 0,27bar? Är motorn standard så spränger man toppen pga för hög komp! Till 2,7 bar behövs mycke brännsle (jag menar mycke)annar så smälter kolvarna. Sprutar man så mycke brännsle in kommer bensinen att bli flytande vätska vid kompresions bildning och inte få plats i förbränningsrummet! Där efter blir det stopp (ungefär som järn mot järn)! Med andra ord snacka inte om universum om du inte har bevis ! Det du säger kan säkert Mc Guyver få till, men det fungerar inte i praktiken punkt slut! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.