|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle köra en strecka runt kl 19.00 tiden, hade inte kört bilen sen dagen innan. Satte på bilen och lät den vara på i tomgång för att skrapa bort is. När jag var framme min destination var motorn varm och bensinmätaren lyste gult, de gjorde den sedan jag åkte hemifrån men de var mitt emellan de gula strecket så bensinen var inte helt slut. Sedan åkte jag en bit till med min kompis tills bilen vägrade gasa, de hackade till sen dog bilen. Försökte starta, de fungerade inte. Misstänkte bensinen var slut, åkte och hämtade o fyllde på med 5 liter. Startade bilen, den hackade till hela tiden , vill inte fungera ordentligt, dvs den e mellan liv och död när man försöker starta den. Till slut efter många försök startar den inte alls, bara tändningen som hörs. testade med startkablar, men ingenting fungerar. Vad kan detta bero på? Bärningen sade de kan vara bensinpumpen som har gått. Det är en bmw e36 318i M43 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fyll på så du har minst 15 liter i tanken till att börja med och prova igen, sedan kan det vara så att du har haft kondens i tanken så du fått vatten in vatten istället för bensin, är aldrig riktigt bra att köra soppatorsk. Eller soppapumpen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Testade med startgas, hällde i ytterligare 15 liter så de blev totalt 30 liter i tanken. Försökte starta bilen, den går igång lite sedan dör den . Fyllde på batterivätskan, laddade batteriet. Testade igen, bilen går igång, hackar och sedan dör. Vad kan felet vara? |
|
| Var bor du bi_em och var står bilen? | |
| Norra Stockholm! | |
| Har skickat dig ett PM. | |
|
Skickade in till verkstaden. De bytte bränslepumpen, bilen går igång helt normalt. När man lägger in någon växel så dör bilen om man inte gasar på, men lägger man i neutral så dör inte bilen. De vet inte vad felet är exakt, de såg att service lampan lyser så de ska göra service på bilen först innan de kan felsöka problemet. De rann mörk olja underifrån bilen också; Kan detta vara ett problem tack vare gammalt bränslefilter samt oljefilter? Några idéer? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.