AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.495

BMW Performance Exhaust 325i -07

MI
80
MIST_
M235ia F22 -15
318d F31 -15
Tja Gottfolk!

Funderar på ovan nämnda avgassystem, framförallt för ljudet & att den fortfarande ska gå igenom besiktningen. Enligt bmw.se går det på ca 6000kr+montering. Finns det några andra vettiga alternativ som inte kostar skjortan? Läste i någon annan tråd att det skulle kosta ca 13k, har priset ändrats eller är det jag som ser fel?

Mvh,
David
Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Har själv Bastuk på min 325 -06.
Bytte både bakre och mellaljuddamparna och det låter som det ska.
Bastuk säljer raka rör som alternativ till mellandämparna och det kunde nog blivit ännu bättre men vet ju aldrig hur högt innan man provat.
Som det är nu är det inga problem med besiktningen i alla fall.
MI
80
MIST_
M235ia F22 -15
318d F31 -15
Har du någon youtube video eller något som visar hur det låter? eller bor du kanske i gbg området? =D

Vart köpte du do och hur mkt gick montering osv på?
Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Sorry, inga youtubeklipp på ljudet. Men det låter klart trevligare än orginal på tomgång och låga varv. Vid full belastning och höga varv (>4000rpm) så är nog skilnaden inte jättestor. Där uppe låter orginal ok också.

Jag beställde grejerna, fick hem dom och gick till en liten verkstad som bytte åt mig för 700 typ.
MI
80
MIST_
M235ia F22 -15
318d F31 -15
Var beställde du ifrån om man får fråga? Nöjd mde leveranstider osv?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Som ytterligare ett alternativ kan jag rekommendera Eisenmann!!

Har ett på min cab som dock är en e46 men är grymt nöjd med finish och ljudet. Har inte haft minsta problem med Bilprovningen heller.

När jag köpte mitt kostade slutburken, som i mina öron räcker gott att byta, runt 6000 sen tillkom någon tusenlapp för monteringen. Köpte från Xerius-Racing som har (hade då iaf) bra priser på Eisenmann.

Eisenmann tillverkas bara på beställning och det tog väl en 3-4 veckor om minnet inte sviker mig...

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.