|
|
|
|---|---|
NeZaN |
Har försökt koda om reservnyckeln efter att den verkar ha laddats ur. Den fungerade senast i våras men har sedan dess legat i ett skåp i hemmet. Har följt denna instruktion noggrant och ca. 30ggr utan någon framgång: [IMG]Länk Insåg efter alla dessa försök att det är den nya varianten av BMW's diamantformade nyckel och skiljer sig inuti mot föregångaren, så antar då även att denna instruktion är felaktig för denna typ av nyckel. Någon som haft samma problem? Enligt BMW så bör den gå att få liv i men allt har sitt pris och om jag minns rätt var det en hel del. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Vore kanske schysst med en fungerande länk också :) Länk /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du bör ju ladda upp nyckeln innan du försöker initiera om den och då måste du köra bilen med den minst nån timme i tändningslåset. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
NeZaN |
hasso Jag körde bilen ca. 8 mil med nyckeln i tändningen innan jag försökte koda om. Det bör ju åtminstone ha återupplivat batteriet någorlunda för att kunna koda nyckeln tycker jag? Kanske krävs mer iofs. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Hejsan! 1. du håller in öppningsknappen på nyckeln och stoppar in nyckeln i tändning i läge 1 och sen drar du ut nyckeln efter 3 sek och har fortfarande intryckt öppningsknappen och trycker på lås knappen 3 ggr då kommer bilen låsas och öppnas! då kommer din nyckeln som du använde innan sluta fungera men då gör du bara om samma sak med den nyckeln ! |
|
NeZaN |
Tack bmworadian, ska prova detta idag. Dock har extranyckeln legat ytterligare nu så måste nog köra ett tag med bilen innan den laddats upp. För jag antar att dessa nycklar laddas upp med tiden? Det var iaf vad Reservdelsgubben på BMW påstod. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Provade din metod idag bmworadian, och det fungerade på så sätt att varje nyckel kunde initieras. Dock fungerar endast en åt gången? Så det verkar inte vara fel på reservnyckeln iaf. Någon som har tips på hur jag går tillväga? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
OK, fick det att fungera idag. Efter många om och men så visade det sig att jag läst fel från vad guiden som finns på nätet. Jag gjorde allt rätt, förutom att jag även upprepade steg 1 på nyckel nummer två. Man ska inte föra in den nyckeln i tändningen. Så nu fungerar båda nycklarna. Ska se till att variera mellan nycklarna lite då och då så batterierna inte laddas ur. :) /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Ska även tillägga att BMW ville ha ca. 1500:- av mig för denna process. Då skulle de ladda nyckeln och sedan initiera den. Kändes rätt skönt när man lyckades själv kan man ju säga. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.