AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.521

BMW 325i Touring m-sport -08

Visa användare
23
tt00
BMW M2 Competition -19
VW Golf Alltrack -18
Hej,

Har spanat på denna ett tag och tycker att det ser bra ut. Vad har ni för åsikter?

Länk

/Fredrik
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag tycker prisskillnaden är i största laget mot denna: Länk

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det så skiljer det också 5000mil mellan dom också. Den första borde gå få ner till 200k
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kan finnas viss prutmån på bilen hos Westlund också. Den har varit till salu i ungefär en månad och är redan prissänkt en gång. 160' lär man få den för i alla fall så då skiljer det 40.000:- för 5.000 mil och helskinn. Jag skulle själv inte värdera den skillnaden så högt men jag är inget facit.

-------
//Lövet
Lyfter tråden lite...
Den första bilen ser väldigt fin ut och har både skinn och dragkrok - jag hade helt klart föredragit denna men hade försökt få ned den till 190kkr. Det känns som ett vettigt pris idagsläget.

Att tänka på: en uppsättning bakdäck kostar ca 6kkr, runt om 10kkr eftersom det är olika dimensioner fram/bak. Går givetvis att hitta billigare asiendäck om man nu föredrar det.

Om man bara tänkt ha bilen något år och köra 1500mil hade jag valt den framför "långmilaren" - med 8-9kmil lär den fortfarande vara ganska lättsåld jmf med ett 14kmilare.

Lite lustigt, jag blev kontaktad av en JE i samma trakt när jag sålde min 320dT i somras. Tillfällighet? :-)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Noterar att Westlund intressant nog har höjt bilen från 164 till 169 igen. Känns lite grand som fel håll...

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.