|
|
|
|---|---|
|
jag har en 230d 08 9000mil,bytte nyligen mina sommardäck till vinterdäck med nya bridgestone noranza2 dubb och då började det komma något oljud, framifrån tror jag, liknande typ klonkande, det börjar typ vid 40km/h o sen ju fortrare man kör ju mer hörs det, sen bytte ja till mina sommardäck för att se om det försvann och det gjorde det, men vet inte riktigt vart ja ska börja. det här är min första bmw, ni som kan lite om bilar va säger ni, bussigt om ni har lite råd. ps har vatt på bmw och de säger att det kan va hjullager. real | |
| Har du en rätt sorts fälg (vinterhjul fälg) som passar din bil. Om det var hjullager, då skulle man ha samma problem även med sommarhjul. Jag tror att det har ngt att göra med din fälg till vinterhjul. | |
|
tja! tack för infot, men när jag köpte bilen så fick jag med några alufälgar som heter IMAGE BLADE och de ska väl passa på 230d 08, eller va säger ni real |
|
|
sorry menar 320d 08 real |
|
| Bäst är originalfälgar. Passar perfekt | |
|
Det låter ju som att det är någon av fälgarna/däcken som framkallar ljudet. Skifta fram och bakhjulen med varandra för att höra om ljudet kommer bakifrån då istället, gör det det så kan du utesluta alla andra möjliga fel. Kolla även så att inte hjulen sitter för långt in eller ut och tar emot någonstans. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.