|
|
|
|---|---|
|
När jag låser upp bilen med nyckeln i förardörren så låser alla lås upp, förutom förardörren.. Den måste man låsa upp manuellt genom öppna bakdörren och sträcka in armen för att dra upp knoppen ( som går extremt trögt ) Ägaren innan sa att han trodde det satt fel låskista i dörren, och därav kärvar den. Min fråga är: Hur jobbigt är det att fixa detta om jag köper "rätt" grejer? Någon som gjort det tidigare? Behövs det specialverktyg ? Några bra tips ? Mvh mitt hjärta slår i fyrtakt BMW 750ia - Raka rör :) | |
| Nja, låter nästan som att det är den elektriska lås motorn som har lagt av (en till varje lås). | |
|
Jo jag trodde det också, men motorn är provad och funkar ! mitt hjärta slår i fyrtakt BMW 750ia - med Raka rör :) |
|
|
Kan ju hjälpa att smörja upp låskistan. Jag skulle börja med att spraya WD40 och se om det hjälpte. /Mats J |
|
|
Jag ska prova detta, dock tror jag inte att det kommer funka enbart med lite wd40, knoppen inne i bilen är väldigt trög att dra upp manuellt , det är inte kul att sträcka in armen varje gång altså! mitt hjärta slår i fyrtakt |
|
|
Tjenare Micke, Här har du en bra sida att kolla på. Länk Bl.a kan du kolla på detta Länk Hoppas det ordnar sig. Mackan //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Tack för sidorna Mackan :), ska bli jättekul att fixa detta :D mitt hjärta slår i fyrtakt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.