|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Sverige: fick precis sms att min Skodadämpare finns att hämtas ut på Posten idag. Funkar det med en 32mm (har bara 2 st 32mm) fjäder till den dämparen elle bör man köra med 25mm? // Daniel |
|
|
Prova! Det ska funka. Resultatet har ju även att göra med hur trött orginaldämparen är. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Ska testa ikväll då och återkommer :) // Daniel |
|
|
F20 får jag fram denna. Det är bara lite på längden som skiljer. Stabilus nummer börjar med ST ... Från 455 N till 660 N borde väl räcka ? 40 kg mer tryckkraft. ST 547558 Längd: 466 mm Slaglängd: 172 mm Fjäderkraft: 455 N Anslutning: Kulhållare Specifikation: Dynamisk .................................................. ST 593440 Längd: 452 mm Slaglängd: 170 mm Fjäderkraft: 660 N Anslutning: Kulhållare Specifikation: Dynamisk |
|
| Var finns denna kraftiga till bagageluckan? | |
|
Jag har beställt nu ! Beställde den billagare varianten Ridex 219G0246 , 265:- inkl frakt för 2 stk via Autodoc. Ska bli intressant och se om det fungerar. Återkommer ! |
|
|
Nu har jag fått luckan att öppnas helt. En bmw-dämpare med 32mm fjäder och en skoda-dämpre (som Sverige länkat till här), också den med 32mm fjäder. Köpte 3/8” gummipackning på biltema för att hålla fjädrarna på plats med centrumhålet var lite för stort så måste hitta några andra bättre. Tack för din hjälp ’Sverige’ :) // Daniel |
|
|
pellepirat ser fram mot att höra hur det gått för dig. |
|
|
Liten bidrag. Länk |
|
|
Min lösning fungerade INTE ! Har beställt nya delar som Sverige länkat till i tråden. Kommer tillbaka med resultat om några dagar. |
|
| jag köpte de Palikovich länkade till. Helt perfekta ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.