AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.799

225/50/17 till E46?

Vad tror ni? Har hittat vinterdäck med fälg med ovanstående dimension.
Bmw original fälg med fräscha goodyear dubbdäck. Gissar att dom suttit på en x3 men ska nu testa på en e46:a då dom har samma ET och navhål.

Har provat montera ett hjul fram och kunde inte se att det tog i någonstans.
Profilen (50% av 225) är ju lite hög och dom blir 2 cm högre totalt än mina sommarhjul som är 225/45/17.

Någon som testat denna profil på en e46? Jag har alltså en 320d kombi -02.

Det är dessutom run on flat vilket gör att däcken är ganska hårda, är rädd för dålig komfort.
Länk
jo jag har sökt på forumet och länken ovan tar upp en 330 som kanske är annorlunda i hjulhusen, och den tråden ger inte svar på frågan.
ji
224
jim 330 touring
BMW 118D F20 M-utrustad
jag hade sådana däck på min E46 330 touring med original plåtfälgar bilen va enormt sänkt inga problem original E46 = 42 ET X3 = 47 ÅR 04/10
tro inte det blir några problem

there can be only one
ok, bra. men är det någon skillnad på hjulhusen mellan 320 och 330 E46?
ji
224
jim 330 touring
BMW 118D F20 M-utrustad
enligt RealOEM är inner skärmar hjulhus samma 318-330

Länk

there can be only one
Ok, tackar för svaret! Då finns det hopp att det kan fungera!

Någon som testat däcken som sitter på, good year run on flat, och som har något att säga om komforten?
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
enligt min mening samt de jag hört mig för, är att run flat är skit. Hårda samt spårkänsliga. Men jag kan ha fel ,men de jag upplevde var inte positivt i alla fall.
Att använda RFT-däck (Run Flat Tyre) på en E46 är en dum idé. Dels för att du aldrig kommer märka om du får punktering, punkteringsvarning saknas, samt för att bilens hjulupphängningar inte är gjorda för RFT-däckets tyngre och hårdare konstruktion.
ok, jag misstänkte nästan det. Hjulen är ganska tunga. Såg nu på en guide att hjulen förmodligen suttit på en BMW 5 Serien Xi E60 E61 06-.
Antar att dom väger en hel del mer än min bil... Hur märker dom som kör med run on flat att dom har fått punktering då?
Bilar som levererats med RFT-däck har punkteringsvarning, dvs bilen varnar vid punktering.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.