AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.284

Köpläge på Z4 nu?

Jag har bestämt mig för att köpa en Z4 till våren men sitter så klart och små kikar på blocket etc redan nu.
Grejen är den att jag får loss lite pengar då men kan ta ett lån nu som jag betalar tillbaks i vår.
Så frågan är helt enkelt om man ska vänta tills våren då utbudet borde vara större eller om man ska vara så kall att man försöker pruta nu när marknaden verkar vara skapligt död?
Vinterkörning är inte aktuellt så i så fall är det att köpa och ställa in i garage direkt.
Min budget ligger på max 180-200 tusen men självklart så vill man göra en så bra affär som möjligt.
Jag är ganska noga med mina bilar så skick och tidigare skötsel är ganska viktigt.

Mina krav är:
3.0 liters motorn
Manuell
Mörk inredning
Svart (ej carbon), mörkgrå eller mörkröd lack
Minst 18" fälgar (kan gå med 17" men då ska det vara bra pris på bilen)
Gärna svensksåld
Helst M ratt och stolar men de verkar lysa med sin frånvaro på alla objekt?
Ju färre mil, desto bättre. Säkerligen ska den säljas en dag också

Har spanat lite på dessa, några åsikter?

Länk

Länk

Länk

Tacksam för alla åsikter.

Hittar du ett fint exemplar så blir det inte bättre köpläge än nu...
Om du nu verkligen skall ha en röd så röstar jag på den andra då den har vita blinkers vilket gör att bilen ser fem år yngre ut :D
Den sista hade vidriga fälgar (enligt min smak) och har gått långt för att vara en z4

Lycka till, det är en underbar bil!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du har möjlighet att köpa nu så skulle jag försöka göra det. Men jag håller med att utbudet var dåligt. Många har pengar att spara på att inte behöva ha garageplats osv och är rätt benägna att pruta. Jag själv åkte utan värdeminskning i 1.5år i min Z4 genom att just köpa på hösten och sälja på våren.

Bil1 är rätt vettigt prissatt

Bil2 lockar inte alls. Högt pris, import, ej original framstrålkastare.

Bil 3 är bara så dyr att jag skrattar på mig. Den har varit till salu i flera omgångar och var nere på 155' innan privatpersonen tröttnade och bytte in den hos UCARS. Det var i våras när jag höll på och sålde min. Att den skulle gå för 175 nu är liksom inte så troligt...

Ingen av de du länkar till tycker jag ska gå för över 150 den här tiden på året.

-------
//Lövet
Tack för era svar.
Anledningen till frågan är ju just att jag också tror att man kan göra en ganska bra affär just nu.
Tyvärr så är utbudet sådär, ingen bil ger den där riktiga "måste ha" känslan om ni förstår vad jag menar.

Den på Ucars är extremt högt pris satt, jag vet.

En liten kompleteringsfråga:
Hur beter sig en org Z4 på bana?
Kan vara kul att testa sträcka ut bilen någon gång och lämna ban Opeln hemma ;)

ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Kommer lägga ut min i vår, om den är intressant. Länk

Ska du köra på bana behöver du en hardtop också.
Missade att den inte hade originallampor, ingen strålkastarspolning heller dvs ingen xenon...
Ärligt talat är ingen av dessa bilar särskilt heta tycker jag, nackdelen med lågsäsong ;D
Sitter på 3.0si roadster, med m-paket ,nästan 5000mil ,skulle behöva sälja snarast pga hus köp.
Om någon är intresserad ring 0709-580 770.

Monacoblå, ljusa m-stolar ,manuell ,navi etc etc ,import av mt-bil Borås med dokumentation...bilder finns att mejla.
sista pris innan våren 215 000:-

Står i varmförvaring utanför uppsala.
*snyft* *snyft*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.