|
|
|
|---|---|
|
hej, har en 525 tds e34 touring -96 med motor från en -94, igår monterade jag på en" kcr box"( begangnad) kopplade alla kablar som det ska vara, sen ställde jag på boxen lite grann och provkörde, men när laddtrycket kommer till ungefär 09-1 bar bryter motorn och avgasskjuter! och ibland ger inte boxen någon effekt alls! har provat att ställa ner och upp hur mycket som helst! det är antingen bryt eller ingen effekt alls! Vet inte om boxen funkar som den ska eller om det är något annat. Någon annan som har nån idé eller har haft samma problem? kan även tillägga att bilen inte bryter utan kcr boxen :) | |
| fråga gärna om ni inte förstår min förklaring så kan jag försöka förklara lite bättre :) | |
| vad menar du med programvara? om det är rätt box? det är iaf rätt box som ska vara till den motorn eftersom motorn kommer från en -94 | |
|
Låter som glapp nånstans, kolla/känn/justera alla kablars fästpunkter igen. Mvh |
|
|
har kollat allt sånt, men nu är ett problem fixat, boxen hade gått in i ett nödprogram så att motorn tappa kraft (därav att den bröt) så nu bryter den inte längre, men effekten är fortfarande olika ilband kommer jag upp i bara 0,9 bar och ibland 1,2-1,3 men det märks att boxen ger effekt hela tiden ändå, kan det vara så att den lilla svarta kabeln som man kopplar till tryckgivaren glappar eller inte ger nog me ström? Jag mätte strömmen(volt) på den kabeln innan jag koppla i boxen och då var det ingen ström.. sen koppla ja i boxen, och då gav den ström. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.