AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
459

Inhandlat 318i -83

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Tja! Har nu försett familjen med en vinterbil! Inte så vacker, men verkar mekaniskt OK och inte värst rostig. Nybesiktigad, drag och motorvärmare, vad mer kan man önska?
Men nu undrar jag (den eviga frågan) är det kedja eller rem? Karln jag köpte av visste inte, för han har bara haft bilen ett halvår, bytte nu till sin drömbil, en Sierra m automat!! Drömbil???
Och sen visar det sig efter söndagens regn att jag kan ha akvariefiskar i handskfacket! Gissar på att det var en liter, men såna överraskningar får man ta när man köper gammalt! Litet opraktiskt är det dock, så har någon tips på var vattnet kan ha kommit in? Och hur man stänger det ute.

Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
da
111
davidvpt
BMW 320ik -88
Med tanke på årsmodell och vattnet i handskfacket så låter det som en e21a. Motorn (4an då) i e21an har kedja och det enda som ska behövas underhåll är kedjesträckaren.
När det gäller läckaget i handskfacket så är det med största säkerhet vindrutan som inte håller tätt. Byt tätning så ska det bli torrare.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
håller med föregående. Om det är e21an så är det med största sannolikhet vindrutan.
ma
142
matz81
315 -82
523 -96
Jag och min bror har precis samma problem med våra E21:or =) Standardfel.

Bakhjulsdrift regerar !
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
vid närmare inspektion såg jag att rutan verkar bytt, bla var den lilla täckbiten (av plåt över skarven i gummilisten i nederkanten) litet bucklig och täckte inte riktigt (verkar som om gummilisten krympt). Så jag tog silikontuben och sprutade in tills den trängde ut litet här och där. Verkar ha fungerat för nu är det torrt.....

Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Silikon ska man vara lite försiktig med till bilen,en del varianter fräter.
Tror det var ättiksyra i vissa...Använd någon form av karosserikitt istället.

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.