|
|
|
|---|---|
|
Hallo, Som rubriken lyder, Någon som gjort detta? Krångligt? Mycket strul efteråt? | |
|
Ingen som gjort detta? Passar allt rakt av med el osv tror ni? Minne funktionen? |
|
| Du får inte elen att fungera det är fler kontaktstycken i komfortstolen..går att lösa men inte så enkelt.. | |
|
Så dom passar inte nästan rakt av? Ja som trodde att det var så enkelt. |
|
| kolla t.ex. Realoem som kanske visar eventuella skillnader vad gäller kontakter etc. ? | |
|
Nej det är inte en enkel operation..mera sladd till komfortstolen och den sladden finns inte fördragen,finns en engelsk sida nånstans som visar att det går men de tillägger att det är ganska svårt, och om du köper stolar så får dessa inte vara tillverkade efter 07 om din bil är 04. Jag tänkte ett tag byta från sport till komfort i min men gav ganska fort upp detta.. |
|
|
Ok,det lutar åt samma håll här. Om det verkligen är så bökigt Dom stolarna jag hittat kommer från en 525d -06 |
|
Ras.mus |
Hej Har också tänkt byta till komfortstolar men jag har en faceliftad modell, 530D E61 LCI från 2007. Som jag förstår det är det nya stolar i faceliften och då antar jag att kontakterna och kablage kanske är annorlunda också. Läste någonstans att de gamla och nya inte ska vara förenliga med varandra nämligen... Någon som kan bekräfta det ena eller andra? Är så himla sugen på komfortstolarna! |
| Du måste ha stolar från 07 och upp..men det enklaste är att bara fortsätta att vara "sugen"..det är tyvärr ingen enkel övning | |
Ras.mus |
Stolar från 7 och upp låter väl rimligt men vad är det som är så knepigt med att byta? Någon som vet hur kablarna ser ut och vilka kontakter som finns? |
|
Kapar tråden lite :-) Att gå från vanlig stol till sportstol, är det en med små medel möjlig operation? 530D E61 -06a |
|
|
Ras.mus; Det är mer sladd till comfortstolen inget finns fördraget.sen ska du lära bilen att du bytt stolar..tror jag sagt det tidigare det finns en engelsk sida som visar hur man gör men den talar även om att det är mycket tidsödande och krångligt..tyvärr hittar jag inte sidan. |
|
|
Jag har bytt från std till 08 multi-contour-stolar. Nej det är inte enkelt. Jag byggde ett eget interface med ett vred som i varje läge kontrollerar två motorer. Behöll originalreglaget på sidan och original styrbox för stolen. Värmen är två zoner på komfortstolarna men det funkar med den vanliga kontakten, man tappar en zon bara. Närvarogivaren i passagerarstolen är olika så den flyttade jag över, lite meck med detta. Jag använder inte svankstödet då det inte behövs för mig. Annars funkar det, har inte heller kodat om något då bilen inte vet att stolarna är bytta. Man fick flytta över en del detaljer från originalstolarna och whiplashskyddet är inte inkopplat då det inte finns styrning för detta i bilen. Det som syns för en oinvigd är ett litet vred på sidan av stolen. Stommarna är samma i princip så allt passar med lite jobb. Jag blev tvungen att byta då jag inte kunde köra 3 mil utan att få ont i ryggen med de gamla. Nu kör jag 30 mil i sträck utan problem. |
|
| Just det: minnesfunktionen finns inte kvar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.