|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tycker ni? Stämmer det att man kan få en manuell 540 -97 M-sport för mellan 1400-5900kr?... :D Men säljer bilhandlaren en sådan bil för 8900kr så är det ju schysst!..^^ Länk | |
|
bmw 520i -94 i helt ok skick Köppris 5 300 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris -2 200 - 2 300 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. riktigt bra affär att köpa en sådan privat du ;) |
|
|
Nu kan ju inte KVD värdera ovanliga bilar så det är inget att bry sig om även om det inte detta fallet inte finns någon 1997års 540i/6 M Sport. Det var först till 1999årsmodell M Sportpaket erbjöds till E39 medan E34 försvann till 1996årsmodell men det är väl en bisak. När min tidigare 540i/6 M Sportpaket E34-96 såldes förra året för 95tkr värderade KVD den till under 30tkr? Åtminstone är det vad jag vill minnas. Man får sig ett garv av att värdera på KVD. Enbart växellådan kostar mer en värderingarna du visade. I går såldes en 540iT/6 E34-96 med 28700mil för en bit över 30tkr den var ett fynd och för några veckor sedan en 540i/6 E34-95 med 53100mil för ca 14tkr båda två i Tyskland. Är din E39 i normalt skick bör du få ut minst 30tkr även om du är desperat och vill ha den såld inom en vecka om du inte är desperat och gör en bra annons så bör du klara 50tkr eller mer. Mvh Stephan |
|
| Nej jag är inte ute efter att sälja min alls, knappade bara för skoj skull in och kollade :) M-paket exteriörmässigt har man inte efterinstallerat heller tyvärr, men det kanske kommer ifall man hittar till rimligt pris ;) | |
NeZaN |
Jag fick ett "vettigt pris" på min men inte alls i närheten av t.ex. bilpriser.se. En diff på ca. 40-50k är inte OK enligt min bok iaf. Nej dessa värderingsgrejer stämmer nog väldigt sällan. Ibland ger dom alldeles för mycket och åt andra hållet. Bästa är väl att åka runt till bilhandlare alt. M-test med värdering. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
NeZan: Det är samma databas så det vore jättemärkligt om du fick ett annat pris på GP.se än Bilpriser.se. ------- //Lövet |
|
| Tycker alla s.k värderingssidor är värdelösa. När ja sålde min 530imT så värderade bilpriser den till ca 105000 hos handlare, ja fick 130000 av privatperson. Sålde M3an i höst för 115000 och då värderade bilpriser den till 60-70000... | |
NeZaN |
andreas_lofgren, helt rätt det du säger. Jag tog faktiskt en ca. 4 månaders gammal värdering i jämförelse från bilpriser.se och en ny från ovanstående länk. Min tidigare värdering på bilpriser.se gäller inte längre ser jag. Enligt dessa har min bil sjunkit ganska rejält på 4 månader. Så jag tar givetvis tillbaka mitt uttalande. Däremot anser jag fortfarande att dessa värderingssajter är helt värdelösa. För drygt 4 månader sedan skulle jag kunnat få 250-265k för min bil. Fick inte ens det jag lade ut den för vid det tillfället vilket var ca. 40k mindre. På vissa bilar står det liksom 5-10k fast de verkliga siffrorna på marknaderna kan diffa med 30k. Så även om det kanske är någon slags logik i tjänsten så är den inte alls någonting att använda sig av eftersom den förmodligen sällan stämmer. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Testade och fick rimliga priser på både min 530iT-01 och 525iT-94 så på vanliga brukshäckar stämmer det nog skapligt. //Magnus |
|
NeZaN |
944_Driver Härligt! Då är det bara att yrka på de priserna vid ev. försäljning :) /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Haha dotterns Audi coupe. 1200-3300:- Hon gav 21000:- för den och det var ett ganska vettigt pris för en fin coupe. Värdelös :) värdering |
|
|
För 1200kr får man inte en besiktad och körklar bil om det nu inte är en delvis gåva av någon man känner. Varför inte sätta en gräns på viss ålder/typ av bil och inte värdera?! Off topic; Latorparn; Din 540iT/6 E39 är den enda Touringen OCH enda 540i/6 överhuvudtaget i kombinationen Topasblau/Steingrün. Nu är alla Touring och alla Limo med M62TÜ kollade. Mvh Stephan |
|
|
Jag fick j*kligt bra pris för min Lexus. Mer än vad jag trodde. Testade även mina E90 och E91 som jag hade och bägge de fick usla värderingar. Jag fick ut mycket mer för dem. |
|
|
Jag gjorde en ny värdering, ändrade lite grejer som ni ser på bilden på en 540i/6. Enligt värderingen kan det tydligen förekomma att man får betala 200kr för att bli av med den :D Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.