|
|
|
|---|---|
|
Hej, som sagt så ska jag byta en vipparm på avgassidan och får bara ut vipparmsaxel en bit, nån som har ett knep för att få ut den? Går inte heller att dra in en M8 bult i axelns ände för nån har tydligen dragit av en bult där redan ser det ut som, funderar starkt på att lyfta toppen nu, blir det enklare då? Snabba svar uppskattas MVH Jakob | |
|
Är alla vipparmarna helt lösa på den axeln som ska ut? Antar at du har axeln utan torx i ändorna? |
|
| Skulle tro det, går det att lägga motorn i det läget att alla vippor är obelastade? Axeln, ska den kunna gå ut lätt eller? | |
Ekin |
borde inte finnas nåt läge där alla vippor e lösa. bäst att släppa loss alla vipparmarna och då borde den gå lätt att dra ut. men jag har nog hört om folk som haft problem med sina axlar och fått slå ut dom. men mina axlar har nog alltid bara varit att dra ut med handkraft.. |
| Går att få alla lösa.. Kör bil nu så svarar snart | |
|
Så.. Försök få över en av vipparmarna på avgassidan så att när dens kamnock är uppe så ligger vipparmen på sidan av nocken utan belastning.. Typ 4e el 5e cylinderns armar.. Det krävs oxå att du flyttar på armen på insugssidan och att dens nock är nere. Så dom kan ligga tätt intill varann Hoppas du förstod av min amatörbeskrivning haah |
|
| Kanske behöver skjuta över en till arm på sidan men du förstör principen ialf.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.