AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.613

Byta min BMW 335a mot en RS6 03a?

Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Hej!

Har min 335a till försäljning och det går riktigt trögt. (vilket det även gör för polaren med sin RS6a) båda vill ha något den andre har. Dock var min tanke att sälja 335an och köpa en RS6a för låt säga 200,000:-

Han vill göra ett byte rakt av mot min 335D 07a med snart 12000mil på mätaren

Hans bil har gått 15800mil och är påkostad 250,000:- de senaste året i delar osv.

Ska man ha en RS6a är det förmodligen den bilen som är bland de finaste i landet. Dock är prislappen ganska hög (om man ser till vad jag borde få för min 335a)

Hur hade ni gjort? Bytt till den bilen du vill ha och kanske räkna med att den inte går att sälja i sommar för lika mycket som 335an går att göra i dagsläget.
Men haft kul på vägen istället?
(Måste ha kombi pga barn)

"Länk till RS6'n" Länk
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
260' är dyrt, dyrt,dyrt för en 03:a med 16' mil, pengar du aldrig kommer få tillbaka. Att drifta en gammal rs6:a kostar också skjortan, så jag hade passat helt på den modellen. Måste du absolut ha en RS6 så hade jag tex köpt denna svensksålda originalare som gått nästan hälften: Länk

Du får den säkert för 175 och då har du 85' över till reparationer...(kommer behövas).
I prisspannet kring 250-300 har det tidigare funnits ett par svensksålda fina exemplar med 6000 ärliga mil på mätaren.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
LLoydan; dock är fälgarna duktigt skrapade på den bilen vilket skulle få mig att fundera på hur den är skött i övrigt. Men det är en för jäkla grym familjeracer, jag kör ju själv på det spåret. :)
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Tack för input!

Har efter lite funderande samt det ni skrivit tagit tillbaka mina funderar på att byta!

Får jag bilen såld på Lördag bokar jag biljetter ner till Tyskland och hämtar en M5 E61a i nästa vecka istället! Känns som att den möjligtvis håller värdet bättre =)

Så nu är det bara att hålla tummarna för att den försvinner i helgen =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.