|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop. Igår kväll köpte jag mig en 535ia från 00 som är full utrustad och har fabrikmonterad M paket. Bilen har precis slagit över 22000 mil o sista service är utförd vid 19500mil på boken. Bilen hade trasig generator så den står nu på verkstad och ska repareras. Tänkte då göra en service på den innan jag börjar köra med den då den tickar lite lätt i motorn o skramlar lite i framvagnen. Räcker det o byta olja till 10w 40? Funderar på biltemas 10 liters dunk då jag har blivit fattig nu efter att jag har servat min E60 nyligen o köpt ny bil på det också. :D Ska passa på o demontera oljetråget och spänna oljepumps bultarna. Byta tändstift, luftfilter ,oljefilter och ett par stabilisatorstag till framvagnen? Växellådan växlar fint o då tänkte jag strunta i o byta oljan där. Är det vanligt att M62 skramlar i moton? Den låter jätte lite men ändå störande. Tacksam för all svar. | |
|
Missljud från motorn kan bero på så många olika saker. Om någon här på forumet ska kunna gissa får du nog börja med att lägga upp ett ljudklipp. Kanske är enklast att låta en erfaren verkstad lyssna på den och göra en snabb bedömning, borde de nästan bjuda på. De kanske har en bra gissning åtminstone så kan du felsöka vidare själv om du vill ha det billigt. Tex, Bil&Motorteknik, GW Engineering, Geschwind |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.