AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.293

Ica Maxi Olja ?

Sida 3 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är som sagt rejäla påslag på literpriset på olja när den säljs för 150 kr liter på Shell typ:) som exempel och det är ju lika över hela marknaden.
Sälja den för 54 spänn litern och fortfarande tjänas det pengar på försäljningen.
NGK stift som kostar 55 kr i UK kostar 190 kr i Sverige.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Svenskarna är duktiga på att "göra pengar på ingenting"...
Ja "rejäla påslag" är bara förnamnet.

OT/
Kom att tänka på när jag nyligen skulle byta olja på min Peugeot 206. Jag hade några skvättar Magnatec hemma så jag tänkte att det får duga till lillbilen. Det fattades dock en liter. Bara för att bli av med skvättarna jag har kvar så åker jag till Mekonomen för att inhandla 1 liter Magnatec, 175Kr för en liter av den oljan! :-O

mvh/ Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Magnatech ska ju idag vara LL-04 enl. nån tråd. När jag senast köpte den hade den bl.a. ett MB-longlife godkännande men inte BMW.

Satt för en stund sedan och gick igenom en faktura med lite hårdmetallskär och reservdelar till svarvstålshållare och hittade inte vad en viss "reservdel" för 74:30:- kunde vara. Sökte den på nätet och kom på att jag redan skruvat dit en underläggsplatta för trekantiga skär till en Seco-hållare med en liten försänkt M2,2 skruv som var kanske 6mm lång! Den var det. Undrar vad kilopriset på dom skruvarna blir... :)
En liter Castrol Edge kostar 233 kr på Mekonomen, i Tyskland ligger den på ca 8-9 euro. Med frakten inräknad (runt 20 euro) så spar man alltså pengar redan när man är uppe i två liter... Fantastiskt!
GE: och du kapar ytterligare på literpriset om du köper 5 liters dunkar. :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Senast köpte jag oljan på mapodo.de och det gick skitbra. 1l olja till M5an kostade runt 10€ (det går åt nästan 9l). Hemma kostar den runt 200:-/l
mats_epost : Naturligtvis blir det ännu billigare i större förpackningar, det var bara ett exempel för att visa dom sjuka svenska priserna.

Sist köpte jag Mobil1 new life från levoil.de, 6 liter för 580 kr med frakten. Meca tar 1195 kr för 6 liter...
@Anders-72: Men det är jävligt bra skruvar ;) (Jobbar på Seco förövrigt)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
:) Ja, säger inte annat. Den gamla var inte sönder, den var bara borta. Det kan ha lite med storleken att göra...
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Idag var jag på Pickaboo och köpte ett par dunkar Havoline. 4 liter för 199:-. Jag byter olja efter halva intervallen och tror denna olja lämpar sig utmärkt för ändamålet.

Mvh Martin
Kahn-d: 199 kr för 4 liter Havoline Synthetic 5W-40 är kanske den mest prisvärda oljan i Sverige, åtminstone för privatpersoner, grymt pris.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Visst är det ett bra pris:) det såg ut som dom sålt en del också. Stod ett par stackars dunkar kvar på en pall när jag var där...

Mvh Martin
Var inne på maxi ingen jättehylla med olja då det ej var "kampanj" men gick man till hylla där olja fanns så stod det dunkar shell helix ultra för 299kr det verkar vara ordinariepris bara att man har jätteannonser ibland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.