|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska försöka hinna till helgen eftermontera motorvärmare och kupevärmare med defas egna laddare. Har monterat ett antal motorvärmare så det borde inte vara några problem. Men var ska jag montera uttaget? En annan grej som har snurrat runt i huvudet är hur har ni dragit kabeln till kupen? Sitter det någon förberett håll under vänstra kupefiltret? Och måste man plocka ner handsfacket i bilen? MvH Bmw 4-ever | |
|
Hej! Se denna illustrerade guide från en av användarna här på autopower: Länk Jag följde själv den här guiden (tack Lasse!) när jag satte i min värmare och kupéuttag i min E61 LCI. Fick själv problem med genomföringen till kupén, men jag tror det är mer plats och lättare i pre-LCI. Jag kikade hur det såg ut i en E61 2004 och det såg ut som det fanns en liten lucka i mitten av databoxen ca 7 cm ner. Kanske hjälper att först dra igenom något smalt och sen dra in kabeln. Sen kan det nog hjälpa att smörja in kabeln med silikon eller fett så den glider lätt. Som synesi guiden, handskfacket behöver inte demonteras, däremot plasten under. Lycka till, Fredrik |
|
| Och själva uttaget i kupén satte jag i plastskyddet jag demonterade, innan jag satte det tillbaka. | |
|
Så nu är allt inhandlat både värmaren till motorn och kupen och laddaren mm. Men Nu är frågan räcker det med 1m kabel från kupen till förgreningen som sitter i laddaren? Laddaren kommer att sitta bakom behållaren av kylvätskan som sitter på passagerarsidan. Tror näst att det behövs med 1,5m minst eller har jag fel? MvH Bmw 4-ever |
|
| Installerade ej någon laddare, för mig räckte 1 m, men din installation skiljer sig från min. Ta 1,5 m, det är ju trist om man står där med för kort sladd... du kan ju köpa på dig några olika och sen lämna tillbaka det du inte behöver? | |
|
Fick köpa till en 0,5m! Det var jobbigt att få igenom sladden till kupen men jag lyckades till slut. Och all plast som skulle ner under bilen med hur många skruvar som helst tog sin tid. Har bara laddaren kvarnu sen är allt inkopplad. Men hur har ni gjort med kupevärmaren? Fick med en stativ så den kan stå/ligga på golvet på passagerarsidan. kan även skruvas fast. Men hur har ni gjort med denna snyggt? tacksam för tips och gärna med bild! MvH Bmw 4-ever |
|
| Länken till guiden verkar tyvärr inte funka. Det är ingen som råkar ha en guide eller länk till någon bra beskrivning på hur man drar in kabeln till kupéuttaget i kupén? | |
|
På Länk står det: under uppbyggnad, kom tillbaka snart men i Googles cache finns sidan (än så länge) Länk |
|
|
Tackar för hjälpen! Visste inte om detta med Google cache, hur hittar man det? Blev även ett gäng lättare med denna guide! |
|
|
Tja, ska vara med stort E. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.