AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.397

e91 325:a -08 på Bilhuset?

da
129
davkar
MB W205 250D -16
Är ute efter en 325:a -08 eller senare med automat. Och har hittat denna:

Länk

Någon med koll på såväl bilen som handlaren? Tycker det är någorlunda rätt kurs på bilen och den har dessutom en trevlig spec som är precis vad jag söker!

Tacksam för all input! Är en bit att åka om det skulle bli aktuellt..
Bara 1 ägare "Gubbe" född 1940.. Firman i sig har jag ingen uppfattning om.
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Hej,

Jag har varit där vid två tillfällen och kollat på bilar. Första gången provkörde jag en Z3 Coupe, det var 2 år sedan nu tror jag. Den såg helt ok ut men var enbart där för att få provköra den modellen av bil innan jag köpte en annan... Intrycket jag fick av firman var seriöst, men kunskapsnivån om just den bilen var ganska begränsad. Trevlig säljare men väldigt svårt att säga mer än så...
Andra gången jag var där var för att titta på en 330 Coupe 07, detta var i somras. Dom hade inte kvar bilarna från mitt första besök i hallen :)
Så dom säljer ju iafl sina bilar. Men intrycket är väl ungefär samma som vid första tillfället. Dom är trevliga, med lite varierande kompetens, och hjälpsamma. Om dom säljer bilar som är skruvade osv har jag ingen aning om, men det mesta jag sett där har varit svensksålda bilar. Alltså ingen firma som sysslar med skumma importer dag ut och dag in. Men det är väl som med alla mindre handlare som sysslar med många märken, man kan inte veta allt. Dock så brukar dom ha mycket BMW där.
Om du blev hjälpt av detta är dock svårt att säga :)

Lycka till.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Har också varit där ett par gånger.
De är som säljare brukar vara. Vet inte så mycket om bilen. Verkar ha ett avtal med BMW i Göteborg så många av deras BMW kommer därifrån.
Dock brukar de ligga bra till i pris på de bilar jag kollat på. Dock sett en del omlackade bilar där som de inte har kunnat förklara varför eller" inte vetat om". Kan ju vara så att det är bilar som BMW själva har svårt att sälja eller inte anser att de vill stå för garantin av olika anledningar.
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
Har också hört att dom samarbetar med BMW Göteborg, tog inte upp det ovan för jag kom inte ihåg vilken BMW handlare det var :)
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Var och kollade på den idag.
Normalskick. Svaga repor på huv. Några mindre märken runtom i lacken, inte mycket eller anmärkningsvärt.
Repor vid dörrhandtagen. Kanske något mer än normalt.
Tre små bulor ovanför vänster bakruta.
Lite väl sliten förarstol, framförallt ryggstödets sidostöd var väl det som var lite synd. Mer slitet än på min bil som gått dubbelt så långt.
Saknade stämpel i boken på sista servicen.
De skulle få in flera E91or nästa vecka sa han bl.a. en 325i Touring -08 6000mil gråmetallik med sportstolar. C:a 175'. Ej drag.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Glömde en grej till: Innerhantaget på förardörren var slitet igenom den yttre beläggningen så den blanka hårda plasten under hade kommit fram samt att det blivit en smutsig kant runtom. Vet inte om detta ät vanligt? Kanske syns extra mycket på beige inredning.
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
Det är tyvärr ganska vanligt vad jag sett, min har likadana skav på nästan alla handtag runt om, dock så är det inte så dyrt. Dom på passagerarsidan och bak kostar runt 200kr styck, det som inte är lika bra är att förarsidans panel kostar 2000kr att byta... Man måste nämligen byta hela skiten och där sitter väl lite läder och panelen runt elhissarna. Men det kostar att ligga på topp :)
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Är det 5-eller 6-växlad? Glömde kolla. Nån skillnad på automatlådorna mellan N52 och N53 motorn som kom -08?
Dörrpanel på skroten ligger på 2-3000. Lika bra med en ny i såfall.
Blev lite sugen på den bilen också, synd på stolen. Inte billigt med ny skinnklädsel!
Länk
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Davkar: Ska inte sno den för dig om du också var intresserad av den ; ).
Jag lutar mer åt den gråa med manuell låda som de skulle få in nästa vecka.
Men säg gärna om du inte är intresserad av den ifall jag ångrar mig.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Det var även lite flyrost på nere trösklarna. Men de är väl i plast så det är ju bara en estetisk fråga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.