|
Sida 42 av 48
|
|
|---|---|
|
Bara att googla WDDKK6FF0GF341381 Väldigt enkel när det gäller Mercedes, ibland EB |
|
| nikasp: car.info | |
|
LBZ 10A på car.info Länk HJT 60A på car.info Länk |
|
| Fy fan om man skulle få se sånt i efterhand... urk. | |
|
Generellt: Jag använder ofta car.info av nyfikenhetsskäl. Ha sett varning "bilen har varit under skrotutredning" etc. Men aldrig sett några bilder på liken. Hur hittar man bilderna? (se exemplet @martink ovan) |
|
| googla på VIN så hittar man oftast alla bilder man behöver. | |
|
HDE 08H YV1672MC7DJ136027 Autoimprove. IOF en "liten" smäll i baken men kan ändå vara rejält sne ändå. Med tanke på att den skrotats så var den rejält krokig och säkert lagad av någon hobby mek till en billig peng. EB |
|
| Bilfirmans namn är ju klockrent. De förbättrar ju bilarna! | |
| WGG: På car.info finns det historik på bilen, när den lades upp på Blocket etc, där finns även amerikanska copart-auktioner med. Klicka på rutan med copart-auktionen får du bilder därifrån. (Kan ev behöva vara inloggad som gratismedlem). | |
|
Ja, stackars satar som köpt en bil och upptäckt något sådant här i efterhand, jag skulle bli skogstokig och sannolikt inte brytt mig om jag fått halva baltmaffian efter mig. En helt fantastiskt bra tråd. |
|
|
Letar man efter nyare Camaro eller Mustang blir man mörkrädd. Det upplevs som att många, för att inte säga merparten av bilarna på blocket har ett ”intressant” förflutet. Detta är ett mycket tydligt mönster bland de nyreggade bilarna med den nya bokstavskombin på regplåtarna. |
|
|
Lägger man sedan till alla bilar(oavsett märke) som bytt ägare typ 2veckor innan försäljning osv börjar det kännas som det är mycket skräp därute... Jag upplever att det är bökigare att hitta vettiga bilar idag än för 10 år sedan. Håller ni med eller är det så att man idag hittar massa skit via exvis car.info som man missade förr? |
|
|
USA bilar är i princip olönsamt att ta hit om de har clean carfax så det är inte så konstigt att man upptäcker mycket skit här. Men ja, man missade mycket förr också eftersom car.info inte fanns. Dessutom funkar ju inte de på EU-sålda bilar så rätt mycket missas där. |
|
|
BMW 335 i cab med registreringsnummer DET719 , DET 719 har varit under skrotutredning i USA. VIN: WBAWL73539P180013 |
|
| Eftersom regeringen inte gör någonting åt detta (Sälja vidare riktigt smällda bilar) kanske man borde försöka göra en rejält satsning tillsammans för att försöka få ihop pengar till tex TV reklam ang detta. Så man kan varna folk som inte har koll. | |
|
Kollar efter 335 cab, såg DET 179 och tänkte att nåt måste vara fel med tanke på milen och det låga priset! Sen att det är hål i stolen vid de milen kändes också fel! Magkänslan var visst rätt! |
|
|
Det är riktigt Löwet. En hel del västeuropeisktsmällda bilar köps billigt och repareras i baltikum med stulna delar från svenska bilar. Det är därför vi har denna våg av bildelsstölder här. Janskers@ Det skulle räcka att Blocket tog sitt ansvar i denna fråga. 100% av bilarna annonseras ut där, men de skiter fullständigt i konsumenten. EB |
|
|
Pula Sant, men så länge det är lagligt så gör ingen något "fel". Alla vill tjäna pengar. |
|
|
Länk Autoimprove, jo man tackar! EB |
|
|
Här är någon stackare på g att bli blåst! WJF61J Länk EB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.