|
Sida 35 av 48
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Länk DNP399 är ute o valsar igen - denna gång har den i alla fall "varit med om en liten olycka"... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
U-AL90: När en polis som ska arbeta med detta är så okunnig att han inte känner till att Audi RS4 Avant aldrig sålts i USA och därför omöjligtvis kan vara intagen därifrån förstår jag att detta kunnat fortgå utan några större problem "1:30 in i inslaget". Mvh Stephan |
|
| Han säger ju att det är en S4 :) | |
|
Här borde väl JOC860 - JOC 860 vara med; ett exempel på att även svensksålda bilar som lösts ut av försäkringsbolaget dyker upp igen. Länk Länk |
|
|
Du kan ju ffs inte jämföra en bil som lagats av BMW själva med nån lallare med svets i Litauen. ------- //Lövet |
|
|
Jag tycker man har rätt till att som köpare veta om bilen lösts in av försäkringsbolaget. - dvs. haft en skada som knappast bara är ett par repor i lacken. och vem vet vem som reparerade bilen, och hur det gick till? användes orginaldelar? är tex. rostkyddet lika bra som det var från fabrik tex.. det öppnar för många frågor. Jag har egen erfarenhet av en M5 som var inlöst och sen utköpt av ett demonteringsbolag - den var sen reparerad av ett känt bilriktningsföretag (som gör jobb åt BMW), helt korrekt by the book - den var dock inte rak visade det sig vid en fyrhjulsmätning, "inget problem på gatan enligt reparatör, man justerar bort det sista, men skall du åka bana - välj annan bil" - men wtf. - man borde ha rätt att veta och låta marknaden sätta värde efter det. |
|
|
Man kan tycka vad man vill men i Sverige är praxis att bil som är lagad genom försäkringsbolags försorg hos auktoriserad verkstad att anse som felfri och man behöver inte uppge någonting vid försäljning. ------- //Lövet |
|
| Det är väl också bara godkända verkstäder som får köpa loss utdömda bilar. Åtminstone var det så förut. Jag har försökt köpa en kaross en gång och det gick inte alls, då skulle dom kapa isär den först och jag fick köpa delarna. | |
| En bil som inte är riktigt rak är väl knappast lagad "by the book"? | |
|
Mäter du riktigt noga är inte bilen rak från fabrik heller... Jag säger bara att de förväntningar som 540is har på hur marknaden fungerar inte riktigt avspeglar verkligheten. I en bättre värld hade det varit så. ------- //Lövet |
|
| Nej det är den nog inte, men skriver man att en bil inte är riktigt rak så tolkar iallafall jag det som att man menar att bilen ligger utanför tillverkarens toleranser. | |
|
Enligt firman är det svårt att få moderna prestandabilar "typ M5" - bra igen då den är otroligt "styv" i matrialet - jag är tyvärr bara lekman så jag vet inte om det bara var bullshit - och en ursäkt på ett dåligt jobb eller om det faktist är så. men skitsamma det är principen att bilar som ansetts så skadade att dom återlösts av försäkringsbolaget - poppar ut igen på marknaden där detta faktum döljs som irriterar mig, dom får gärna lagas och säljas - men jag tycker man som kund skall kunna kolla sånt - typ carfax, men det går uppenbarligen inte med svenska bilar? |
|
|
Nej det gör det tyvärr inte. Inte inom EU heller. ------- //Lövet |
|
| Rimligtvis borde man kunna se att ett försäkringsbolag ägt bilen vid en återlösen- eller går dom runt det också ? | |
|
Tidigare ägare på bilar som sålts inom EU är svårt att få tag på. Jag vet inget sätt, på fahrzeugbrief står väl bara sista ägaren? I sverige kan du förstås kolla hos transportstyrelsen om du har tillgång till system som skriver ut alla ägare. Kollar man på deras publika sajt får man ju bara de sista 3. ------- //Lövet |
|
| På italienska reg handlingar finns alla tidigare ägare noterade... | |
|
Tyska fahrzeugbreif har med alla ägare ett fordon haft, de enda fall detta kan fallera är om det ursprungliga breifet försvunnit och det bara följer med ett ersättningsbrief. Samt äldre bilar som har de första ägarna på det äldre briefet och det inte följt med vid köpet. Annars är det inga problem att få fram tyska tidigare ägare. 1 oktober 2005 bytes breifet Länk Breifbytet skedde under ett par år, så alla fick inte nytt brief i okt-05. |
|
|
Länk Länk Han skriver i annonsen att bilen är krockad så det är bra |
|
|
Man får ju hoppas att han haft lite otur när han stängde huven eller så är nånting seriöst snett i fronten... ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.