|
Sida 29 av 48
|
|
|---|---|
|
CUL037 är till salu på Netbil... Undrar om de informerar om smällen i Nordamerika? Länk |
|
|
De säljer bilen utan garantier vilket de normalt aldrig gör men upplyser inte om ursprunget. Det tyder på att de vet vad den varit med om. Dessutom så har de nästan alltid carfax rapporter tillgängligt på importerade bilar. Förutom den här. Nej, jag tycker inte Netbil bedriver sin verksamhet särskilt seriöst. Man kan se enorma karosskador på vissa bilar men inte en rad beskrivet om detta i varudeklarationen :( ------- //Lövet |
|
|
Intressant är också att Bilia och därmed Volvo har ett finger med i Netbil. Det var Volvo-återförsäljare som startade Netbil. Moderbolaget är Bilia. Intressant att en så kallad seriös handlare som Bilia säljer skräp... Länk |
|
|
Det som är uppenbart uselt är att de har ett carfaxabonnemang, bifogar dessa rapporter hos flera importerade bilar de har till salu - men inte just denna där rapporten avslöjar bilen som smälld. Rena småhandlarfasonerna. ------- //Lövet |
|
| Kimmo, på vilket sätt menar du att Volvo skulle ha ett finger med i spelet runt Netbil? Borde inte Bilia informeras? Någon som har länk till bilen där den är smälld? | |
|
Lite långsökt men: Länk Ser att Volvo numera inte äger aktier i Bilia. De bara säljer Volvo-bilar. Länk till den skadade bilen finns här: Länk |
|
|
Den där M3an hade troligtvis även lagats om det var i Sverige. Dom skulle knappast skrota den. |
|
|
Det tror jag inte heller. Det som är läskigt med smällda USA bilar är att de ibland/ofta lagas med metoder som inte är enligt tillverkaren. ------- //Lövet |
|
| Kimmo, väldigt långsökt. Säkert skulle bilen ha lagats även i Sverige, men Netbil borde upplysa om de faktiska förhållandet om denna bil, historiken är väldigt vinglig, känns inte som budgivarna får rätt förutsättningar. Den dag de ska sälja så kommer verkligheten ikapp, frågan är om de överhuvudtaget skulle buda om de visste detta. Trist beteende. | |
| Robert, så pass långsökt att det inte finns någon koppling mellan Netbil och Volvo. Trodde Volvo hade aktier kvar i Bilia men så är det nog inte... | |
|
Den sprang iväg en del. 256' låter mycket med tanke på den bristande historik. Om skadan är känd och man vet att den är reparerad på korrekt sätt så ok men inte nu. Gillar beskrivning på amerikanska sidan: Primary Damage: All over |
|
| Kimmo, fortfarande väldigt långsökt, det var ju bara du som råkade tro fel, det är två helt fristående bolag och har varit så sedan istiden. | |
|
Finns flera bilar på den här firman som kommit hit via Litauen bl.a denna Länk |
|
| Denna M3 Cab DKG med salvage title ligger nu på Blocket. Länk | |
|
Har denna liknande historik? Länk Det låter för bra för att vara sant, synd vi letar efter en sådan. |
|
| Det behöver ju inte vara så att GLK:n gått samma öde till mötes. Hade jag varit spekulant så hade jag likväl gjort en så noggrann research som möjligt. Börja med att ta reda på chassinumret och googla det. | |
|
Låt mig gissa att det finns en anledning till att regskylten är avplockad ------- //Lövet |
|
|
Och angivet regnummer är ogiltigt enligt transportstyrelsen..... Snacka om lurenderejeriaffärer.... |
|
|
Men det står i annonsen att firman hjälper till med registreringen. Om den inte har registreringsnummer före den är såld är det ju svårt att komma åt chassinummer till en ursprungskontroll. |
|
|
Satt och klickade runt lite på hemsidan som säljer bilarna i usa och hitta denna,Länk Man kan ju bara hoppas på att någon kröp levande ur den bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.