|
Sida 27 av 48
|
|
|---|---|
|
senast man kommenterade om salvage så var den en "mild parkering skada". Jahop hoppas dom tittar på länkarna ovanför.. |
|
| Konstigt att båda heter Jonas i annonserna :/ | |
|
CWY är iaf skriven på en Jonas som bor i Bjuv. DMS är skriven på en annan ägare i Varberg. Han heter inte Jonas i förnamn utan Marcus. DMS är i trafik sedan 19 augusti, CWY har aldrig tagits i trafik. |
|
| Den vita C70n är intagen från USA till Sverige. Stått avställd i 1 år nu. | |
|
Skickade mail till båda med länken till USA annonsen. Den vita skrev tillbax: Ring mig så pratar vi |
|
|
Hah, ägaren (enligt Bilregistret) av C70:n i Varberg bor mittemot min farfar. Enligt vederbörandes Facebook-sida jobbar han på Bildepån som är stans Volvo-åf. /Masten |
|
| Någon mer som har sett artikeln i Vi Bilägare 9/11? | |
|
Werpa Salvage=ersättning ifrån f-bolag. Liten stor ja tänk själv. Cd titel=skrot Unreparible=skrot Totalloss=bilen löst kan vara löjlig skada till lagningsbar. Titel= bilen måste besiktigas innan man får ny titel. Därav är det svårt att laga med stulna delar. |
|
|
Tja jag kollade nyligen på en S4 där. Va lite klantig o glömde kolla upp den.. Jag har redan betalat 4000 men undrar om någon skulle kunna kolla upp den då de e lite svårt att åka ner dit igen på ett tag då jag bor i Stockholm.. skulle verkligen uppskatta det !! Tack på förhand ! |
|
|
Länk Min bil Länk |
|
| Filmen i Forrys länk var i mitt tycke ett exempel på ett gediget hantverk, men jag är iofs ingen bilplåtslagare så vad vet jag. | |
|
Tänk dig hur mjuk metallen blir av att böjas så där mycket åt båda hållen. ------- //Lövet |
|
| Hantverket må vara bra, men den där fronten har inte mycket styrka kvar. Sen finns det säkert värre klåpare än så, men jag skulle inte vilja sitta i den där bilen vid en olycka. | |
|
Var hantverket bra eller var han en klåpare? Jag får inte ihop det riktigt, en klåpare som åstadkommit ett bra hantverk? Finns det? |
|
|
Backard: Låt oss säga att du har problem med en tand, och hittar via kontakt en billig, men duktig tandläkare. Du vill få din tand lagad. Din tand blir lagad enligt konstens alla regler. Dina problem upphör och allt känns bra. 2 år senare avlider du av blyförgiftning eftersom tandläkaren använt bly för att laga din tand, något som givetvis är helt förbjudet, men billigt. Själva lagningen är utmärkt utförd, men till vilket pris? Den här skojaren må vara skicklig på att rusta på E39:an så att den tillsynes ser okrockad ut för blotta ögat. Men personen som krockar med bilen utsetts för extrem fara. |
|
|
Fast han byter ju rambenet, krockbalken och stommen vid skärmen fram mot nytt. Innerskärmen är väl det enda som riktas egentligen, och den är väl inte bärande? Jag är inte heller någon plåtslagare, men tycker det verkar som han byter de delarna som står för krocksäkerheten? |
|
| Länk | |
| Mer om samma bil: Länk | |
| Carl L: Ja, bilen är säkert bättre lagad än de flesta som kommit hit via Baltländerna. Men frågan är hur torpedväggen mår efter den typen av riktning och smäll? | |
| acey : Har du den kunskapen i att reparera bilplåt/krockskador så att du kan bedöma kvaliteten på resultatet genom att kolla på filmen bara? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.