AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
397.490

Varning - till er som inte vill köpa krockade USA bilar (Bil33)

Sida 26 av 48
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Då du kan köpa en ny M5 i USA för mindre pengar än vad en 550i kostar i Sverige blir det nog rätt lönsamt att köpa en krockad bil därborta, skeppa den och "reparera" i Baltikum..och därefter lura ngn stackare på kuppen :-(
Tänk på att ovanpå köppriset i USA kommer rätt mycket kostnader innan den står klar på gatan i Sverige

Fraktkostnader, Tull 10%, moms 25% ev ombyggnadskostnader för att få den godkänd i Sverige etc etc

När jag köpte en Mustang 2002:a för ca 100.000 tkr blev slutpriset strax över 160.000 kr innan allt var färdigt
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Lite OT, men ändå rätt otroligt att nya bilar i USA är så mycket billigare än här, har mer utrustning och avsevärt bättre garantier. Men konkurrensen därborta kräver väl det...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Och faktumet att momsen ligger på en tredjedel ungefär.

-------
//Lövet
Ja sen tullar o momsar du det som "står" på kvittot :0
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Länk

DLW037 DLW 037

VIN: WBAWB73507P024673 has been identified as a vehicle listed in the VINCheckSM Salvage Records.

Date of loss: 2011-05-02
Cause of loss: Collision
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
DGN310 DGN 310

Länk

VIN: WBAUN93548VK39531 has been identified as a vehicle listed in the VINCheckSM Salvage Records.

Date of loss: 2010-11-16
Cause of loss: Collision
In
2
Ingo35
523i Touring -00
BIL33 heter i dag RAMBIL i företagsregistret och SÖDERTÄLJE BIL på bytbil.com
Ha
11
Harmoni
bmw 525
finns en s60 t5 på blocket
skum
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vad menar du? Vad är skum? Vilken bil? Finns ju flera s60 på Blocket! ;)

Alpina B8 Länk
här ser vi ju lite skillnaden hur tyska handlare direkt upplyser om skador när man som jag igår frågade på ett objekt
Länk

som ju ser helt underbart läcker ut och svaret jag fick

Dear Mr Anders,

this car was driven by Sixt in Germany. Also you must know, that this car has an accident in the front of the car, but we have repaired it completely.

Pictures are in the attachment.

Sorry for my bad english.

Mit freundlichen Grüßen
Erwin Laukert
Automobilkaufmann
AutoGalerie Bad Salzuflen GmbH

väldigt juste och den går tyvärr bort direkt där för ingen köper en krockskadad bil för 750 tkr, inte jag iaf. Hur fin den än ser ut idag. Synd för den är superläcker!

/Anders
Även om den inte varit krockad så skulle jag aldrig vilja köpa en före detta hyrbil från en fristående handlare.
inte jag heller Alexander, speciellt inte en M5, men jag frågade bara till att börja om historiken och det är hederligt att både få veta att den varit en hyrbil och framförallt att den varit smälld! Det var det jag ville visa med mitt inlägg. Tyskarna är ärliga mestadels med sådan info.

/Anders
Jag förstår att du lyfte fram exemplet för att visa på hur bra det är när säljaren informerar om bilens historik, självklart håller jag med dig om detta. Men observera att det i Tyskland är obligatoriskt för säljaren att informera om att en bil varit krockad. För övrigt reagerade jag på att handlaren som har M5:an du länkade till försöker få sina annonser att efterlikna den grafiska profil som BMW-återförsäljarna har genom att sätta in stora logotyper i bildmontagen.
Håller med dig igen Alexander, man tror lätt vid första anblicken att det är en BMW åf och kikar efter om det är en Premium Selection.

/Anders
Men handlare i us behöver inte vara ärliga då all info finns på tex Auto check mfl.
Så då behöver man inte lita på att de är "ärliga"
Volvo C70 T5 -09

USA: Länk

Blocket: Länk

Helt demolerad bil ju. Stämmer miltalen tro? "Carfax finns", synd om den som går på detta.

Volvo C70 T5 -09
REG: CWY 636 och säljes i Bjuv, Skåne
Den bilen har en Titel som gör det omöjligt att regga utom i Litauen. Lätt använd som delar till en stulen eller annan mindre skadad bil.

Undrar om larmtjänst skulle kunna hitta olika märkningar på den?
Hittade en till Volco C70 T5 från 2009.
Bilen är den med såld som salvage i USA. Den har dock varit med om en mild olycka.
Säljaren heter även här Jonas (som på den vita C70n) men det gäller inte samma stad. Finns det ett samband ändå?

USA: Länk

Blocket: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.