|
Sida 24 av 48
|
|
|---|---|
|
DGN 310 - 135 cab VIN: WBAUN93548VK39531 has been identified as a vehicle listed in the VINCheckSM Salvage Records. Date of loss: 2010-11-16 Cause of loss: Collision |
|
|
Hej! Har själv köpt bil i Litauen tidigare och kör bilen än idag utan några helst problem. Fick se bilder på krocken innan köp, besiktning på bilen gjordes, inspekterade även bilen hos BMW i litauen. Bilen var krockad vänster fram. Förarairbagen utlöstes, vänster framskärm, motorhuv, framstötfångare, vänster lampa, kylare och lite annat smått var skadat. Kollade upp mätaren i USA och allt stämde fint. Skadan på bilen var inte så farlig. Däremot så kollade jag på en annan BMW från en annan stad i litauen som var total kvaddad höger bak, bakrutan, bagageluckan, bakstötfångare, fram skärm och hela bakvagnen var skadad. Ca. fyra airbags utlösta. Priset var jätte högt men det var näst intill helt omöjligt att se om bilen varit krockad tidigare. Proffs lackad och reparerad. Har aldrig sett något liknande. Men tackade nej till bilen, då jag hittade en billigare, bättre utrustad och finare bmw av annan serie. Laddade upp en bild på bilens skada: Länk Ska ni köpa en reparerad USA bil, se till att få bilder på bilen. Bilen behöver inte endast vara krockad, utan den kan även vara vattenskadad. Jag tycker att, ska man köpa en USA bil som tidigare varit krockad, måste den vara billig, finnas bild på krocken och vara fullt fungerande. Om bilen är fullt fungerande eller inte vet man aldrig. Men jag kan lova er att det finns många seriösa bilverkstäder i litauen som reparerar bilarna riktigt bra. I litauen finns det många företag som sysslar med import av USA bilar för att sedan sälja vidare dem till verkstäder. Marknaden är väldigt stor i litauen. Har varit där flera gånger, och mer än hälften av bilarna är importerade från USA. Bilarna är oftast fullt utrustade med stora motorer. Bilar exporteras från litauen främst till kazakistan och ryssland enligt mina källor. Speciellt ifall bilarna varit stulna i USA och sålts utan papper av försäkringsbolag i USA. Bilarna säljs nästan alltid med EN nyckel och INGEN servicebok, då försäkringsbolagen gör sig icke besvär att förbereda allt inför export. Många av bilarna som kommer till litauen är från USA, italien och frankrike. Även polska, lettiska och estiska bilverkstäder köper skrotade USA bilar från litauen för att själva reparera bilarna. |
|
|
Och du knäcker extra som bilhandlare med kontakter i Litauen? Din Evo 9 som ligger ute på blocket? |
|
| Även om vissa bilar blir korrekt reparerade i Litauen så är det ett stort frågetecken vad reservdelarna, airbags mm, har för ursprung. Är det stöldgods som många säger så finns det stor anledning att inte köpa bil från Bil33 eller vad dom nu kallar sig. Det skulle inte förvåna mig det minsta om bilfirman har anknytningar till östeuropeisk maffia och därför ska man hålla sig långt ifrån den firmans bilar. | |
|
Polisen har i föregående vecka stängt av E4 an och tagit in alla utlandsregade bilar för kontroll Man kan undra varför ??? Ha deT |
|
|
Super Gut: Jag är ingen bilhandlare. Inte min Evo 9. Förstår inte vad du försöker komma fram till med dina frågor? Henke lexus: Många av reservdelarna kommer från Polen, då reservdelarna är billigare än i Litauen. Kan du kontrollera vad som säljs på blocket eller i powerbörsen som begagnat? Den östeuropeiska maffian sysslar med mycket större pengar än bilar! |
|
| Hapsuno: Och vilket ursprung har reservdelarna i Polen? | |
|
Efter att ha läst din sista tråd om en M3 Cab-92 som din pappa ägde i Tyskland..men som visade sig vara till salu i England...så far du lite med sanningen. Så ja jag tror du handlar iof inget fel med det. Sen måste du hålla med om att Litauen är skrotbilarnas mecka eftersom uteslutande alla us-bilar med CD titel -unreparible titel = SKROT hamnar där. Sen kan de såklart finnas fina bilar oxå men att brottas med det rycktet vid varje försäljning känns jobbigt. Tyckte själv för ngn månad sen att Litauen hysterin var uppskrämd .... Men efter att ha sett en o annan bil som är oreggningsbar i Eu så måste jag hålla med om att det är mycket skrot därifrån. |
|
| Det är väl inte svårt att lista ut var alla stulna airbags etc hamnar? Den diskussionen känns ganska onödig... | |
|
Reparation sker främst i Litauen, då arbetskostnaden är billig. En receptionist tjärnar ca. 2500-3500kr /månad och en läkare ca. 7500kr/månad. Som sagt, så skulle jag aldrig köpa en total kvaddad bil, oavsätt för eget bruk eller försäljning. Sen finns det många svensksålda bilar som tidigare varit krockade, men som inte har något bevis på det. Skulle heller aldrig ha köpt bilen utan bilder på krocken. Dessutom besiktigades bilen i Litauen, och kontrollerades hos BMW. Jag säger inte att alla bilar som importeras från Litauen är bra, men istället för att smuts kasta Litauen bilar som redan är i sverige, gör något åt det. Dessa bilar rullar redan på svenska vägar, är skattade, registerade och besiktigade. Fråga alltid efter bilder om den tidigare varit krockad. Likadant gäller om bilen importerats från Italien, Tyskland osv.. Vill du betala fullt pris på en bil som aldrig varit krockad (vem vet om den ens varit krockad) eller betala för en bil som tidigare varit LÄTT krockad med fullutrustning, mindre miltal men med 1/3 billigare pris? Alla har sitt eget val. Bilhandlare världen över köper lättkrockade bilar för att sedan sälja bilen till fullt pris. Skillnaden är att i tyskland står det på briefet att bilen tidigare varit krockad "unfall fahrzeug". Likadant i England och i USA. Däremot gör det inte i sverige. |
|
| Köper man en krockad bil, import eller inte, för fullt pris... Då är man inte klok. Synd att det finns så många som inte vet hur man kontrollerar historiken på bilar. | |
| Jag skulle snarare säga att det är j...t synd att det finns bilskojare som Bil33... | |
| Anledningen att de finns är ju 1 folk kollar inte upp bilarna ordentligt 2 finns inga lagar i Sverige som reglerar detta | |
|
Det verkar som om KVD börjar ta åt sig av våra mail. Nu säljer de en 750 -06 med salvage title. Mailade dem för ett tag sen om en annan bil. Länk |
|
| Måste bara fråga en sak. Alla ni som sitter bakom tangentborden & förbannar denna firma (BIL33). Varför tar ingen tag i saken och meddelar alla köpare av alla dessa bilar som förekommer i denna tråd att de är toksmällda & i vissa fall skruvade? Det skulle ju bli en jättesmäll för firman i miljonklassen & rejält kännbart. Eller har någon redan gjort det? Mvh | |
| Problemet är väl att det tar för mycket resurser och tid att få tillbaka sina pengar som man lagt ut för en bil från Bil33. Det är inte heller säkert att man vinner en eventuell förhandling i tingsrätten heller. Därför är det ju bättre att göra potentiella köpare medvetna om bilhandlare som man ska undvika. Konsumentmakt! | |
|
CUL037 Länk VIN: WBSWD93518PY42691 has been identified as a vehicle listed in the VINCheckSM Salvage Records. Date of loss: 2009-08-06 Cause of loss: Collision |
|
|
Denna Lexus SC430 Länk var tidigare hos Bilvågen i Varberg. Det är t o m samma foton. Sannolikt på sn plats att varna för "Akvidson". Ordförandens förnamn är ryskklingande - "Akvidson" troligen resultat av ett namnbyte... |
|
|
Glömde säga att om någon i närheten av "Akvidson" skulle råka passera förbi dem och snappa upp chassinumret vore jag tacksam. Jag vill kolla upp den med några kontakter i USA och eftersom jag är på jakt efter en SC till hustrun lurar jag på att ge dem ett skambud. Den kan ju mot all förmodan visa sig vara OK... |
|
|
VW Routan 2009 (reg CRE 179) Malmö är såld i USA som salvage. Blocket: Länk USA: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.