AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
397.454

Varning - till er som inte vill köpa krockade USA bilar (Bil33)

Sida 19 av 48
Karl-Hilding
Vad säger ni om denna?

Länk
Gör en Autocheck kan vara så att den inte finns på Carfax. Carfax har bara de stora bolagen anslutna. Tyvärr så lämnar BMW´s bolag inte ut Salvage info till Carfax.

Orsaken till detta är så du verkligen vet att den kommer ifrån Tyskland.
o inte är en CD Titel bil ifrån USA!!!

Ta VIN nummret o åk förbi en BMW verkstad där kan du se service/garantijobb.

Om du fortfarande är intr. boka in en tid med deras verkstad för att sedan gå igenom bilen så du vet vad du köper.....men känns som den ska vara bra mkt billigare än en "färdig bil".
En tragisk marknad med tragiska människor!
Ro
9
Rob72Gus
Skoda fabia med bmw ambitioner
Ni tror inte att importliken, dvs de skadade bilarna löps in o reggas för att ge kostym åt stulna bilar? Dvs man renoverar den krockade med en "ny" bil,, via chassinr o motornr etc..på så sätt är det trafikmässigt ok men likafullt olagligt men moraliskt ngt bättre då man inte prackar på kunden trafikfaligt gods.

kan det vara så?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Denna bilen har varit rejält tryckt i arslet...

Jag googlade chassinumret och fick fram annonsen med bilder från när bilen såldes i usa...inga roliga bilder!!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

cyd246, JTHBP262085004765

GOOGLA
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Säljaren skriver så fint: Information:
I utlandet var bilen med om en mindre påkörning bakifrån vid ett trafiklyse. Höger bakskärm blev intryckt men den är utbytt. Allt är som det ska, ingenting är snett eller liknande.

Allt är relativt:
Länk
Han är faktiskt ärlig... Hur många av bilarna på blocket sve eller imp upplyser sina kunder om att bilen har varit med om en skada?

Och ärligt talat så är skadan inte så allvarlig.

Titeln är rebuild möjlig så skadan kan inte påverkat deformations zoner eller ngt allvarligt.
Annars så finns en kraftig risk för stämmning.
Detta tror jag inte Limited EXport US skulle gilla!
Jo för det är ju säkert hederligt och ordentligt lagat med delar som inte är stulna! Trötta mig ni tragiska människor!
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

KVD säljer en CLS AMG med Salvage title, objekt 536501. Så här såg den ut innan:

Länk

Länk
ml99 om du tycker att alla som medverkar här på tråden är tragiska så behöver du inte medverka.

Nä.. jag tror inte att alla krockade bilar är fusklagat och har stulna delar.

Men du kanske har gjort en utförlig undersökning som påvisar detta?
Super Gut; Då har du nog missförstått! Jag tycker det är många vettiga kommentarer i denna tråd men jag tycker att alla som har något samröre med denna typ av aktivitet är tragiska personer. Hoppas det klargjorde min ståndpunkt. Det är väl knappast du som ska avgöra om jag medverkar eller inte...!

Du har din åsikt och jag har min åsikt, det är Darwinism i dess ädlaste form...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag skulle iallafall inte vilja köpa en bil som varit så illa tryckt som tex Lexusen, Tänk om drivlinan fått sig en kyss? kanske "bara" märks genom att däcken drar/sliter snett eller så rasar kanske diffen av det året efter??

Eller om bilen börjar rosta i en bakskärm om två år pga ett taskigt utfört arbete..

Nää de som sysslar med sådant lagar nog sällan eller ALDRIG bilen på ett korrekt sätt!

Hur vet du om din svensksålda är krockad eller lagad?
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Svenska vrak lagas inte. Dom skrotas.

Märks att du inte vet vad du pratar om.

Lexusén skulle garanterat blivit lagad i Sverige!!!

Tror du att Svenska försäkringsbolag löser in alla bilar som blivit smällda?

Bilar har deformationszoner ung som ett dragspel..de ska bli skrynkliga för att absorbera kraften ifrån smällen. Även så har man räknat in återuppbyggnad. Ungefär som lego..limma ihop mitten och kläm fast det yttre. Kasta sedan i golvet.......

Om det är ekonomiskt lönsamt för bolaget så lagar de bilen. De bedriver trots allt en verksamhet inte något annat.

Ungefär som banken ska de tjäna pengar på sina kunder.

Tycker att det är riktigt illa att Svenskabolag inte redogör som Us-bolag, Eng mfl om bilar varit inblandade i olyckor. Detta förenklar om man ska titta på en bil för då vet man vad det är som varit.

Även att man hänvisas till de verkstäder som de har avtal med.
Man får vad man betalar för!!! Undrar om de väljer verkstäder med bäst ryckte eller de som har bäst offert..??? Kanske både och???
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Jag har varit bilkonstruktör.......

Nu har Bil33 två X3:or också

TDS160 Länk
UJC899 Länk 121030 miles i USA

( Tycks vara vanlig mätarställning 7xxx mil hos Bil33 )
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
tds160 tds 160

VIN: WBXPC93457WF04100 has been identified as a vehicle listed in the VINCheckSM Salvage Records.
Date of loss: 2011-02-22
Cause of loss: Other
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.