|
Sida 16 av 48
|
|
|---|---|
|
Som 540is säger så sälger f-bolagen vidare en del bilar! En kompis sladdade av vägen med sin Mazda RX-7, det skulle bli för dyrt att laga den så fb löste in den och sålde den senare till firman som hade gjort sakde kalkylen. Den reparerades och såldes vidare! Alpina B8 Länk |
|
|
Skulle personligen inte köpt en krockad bil speciellt inte en som är repad i baltikum Det finns en orsak till att Polisen är dem på spåret Vem vill sätta sig i en bil som varit krockad och sen inte veta vilken dag airbagen skall smälla av Att de är toralt döda på beg marknaden eller visar sig ha stulna delar eller vara klonad Power 123 sätt gärna ut lite bilder på din Maserati fina bilar :-) Ha deT |
|
| hahaha klart inte airbagen löser ut av sig själv ? Antingen är den utlöst och då är airbags och givarna som löser ut airbagen bytta annars lyser airbag lampan om det finns ett fel som triggar den. Och angående svenska försäkringsbolag så fick polaren precis sin bil inlöst i 300,000 kronors klassen för att ett stort träd rammlat rakt över taket och mosat hela bilen framifrån och bak den bilen är nu såld av försäkringsbolaget ( ett stort bolag ) till en mindre verkstad som nu ska reparera bilen och säljas vidare så visst händer det i sverige också. usa eller svensksålt spelar somsagt ingen roll, det enda vettiga är att inspektera bilen ni köper så att allt är ok | |
|
Haha jag kan inte låta bli o skratta vilken lobby verksamhet du håller på med här för krockade bilar.... Varför lägger du ner så mkt energi på det här ämnet om man får fråga? Vad är det du försöker få fram av dina inlägg? att alla skall acceptera denna fuffens med krockade bilar eller? BMW M-POWER |
|
|
"jag skulle somsagt inte ha problem att köpa en krockskadad bil bara den ser fin ut och inte har några dolda brister" Vilket jävla resonemang. Hur fan ska du veta vilka dolda brister den har eller inte har om den har varit smälld då? |
|
| power123 vrf är du så säker på att alla airbags o sensorer är bytta om de utlöst?.. en airbag är skitenkelt att fejka :).. ba sätta ett motstånd som är lika stort som airbagens motstånd så vips lyser inte airbaglampan längre! som ett exempel ba.. såg på nyheterna nu för några veckorsen när dom visa bilder ifrån en verkstad i baltikum lr nåt.. så va de en bränd m3a med avsågat tak.. så visade dom steg för steg hur dom svetsar på ett nytt tak lite där dom kände för.. osvosv.. tillslut såg bilen ut som ny!.. rätt så kul o krocka i den bilen tror ja :).. men de är luuugnt.. airbaglampan lyste nog inte så den är precis lika säker som innan! | |
|
Power123 skicka gärna bilder på kompisens bil också gärna regnr så jag slipper köpa den Så hygglig måste du iaf vara ;-)) Ha deT |
|
| Haha...thom525, +1 :-D | |
| Det är killar som power123 som köper denna typ av bilar trots alla varningar. Darwinismen tar över sen... | |
|
Jag skulle inte sätta min familj i en bil där dom säket har lagat allt.... Pinsamt hur vissa tänker |
|
|
ml99: ......eller är det "såna som han" som säljer dem! ;o) Det stora problemet är att det bara är i Litauen i Europa som det är möjligt att återregistrera skrotade bilar! Det är detta kryphål som olika brottsyndikat och skumma bilhandlare utnyttjar. Det vore naturligt och bra om reglerna harmoniserades så att det även förbjöds i Litauen - då skulle problemet med "uppsminkade lik" minska (men troligen inte försvinna helt). Något att ta tag i för en EU-parlamentariker!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har idag i ett annat ärende träffat ett försäkringsbolag och då kom baltimporter upp till diskussion. Två dagsfärska exempel de träffat på inkluderar ihopsydda airbags (alltså de har lagat tyget med tråd(!) och stoppat tillbaka dem) och en bil där airbagkablarna var skarvade och ihoplödda. En annan bil var svetsad på mitten och bestod av två stycken olika bilar. Den som tror att svenska försäkringsbolag tillåter sådana här lagningar håller upp en hand. ------- //Lövet |
|
| Lövet: Jag kan hålla upp en hand för Power123? | |
| Du kan nog hålla upp båda...med tanke på tidigare dravel. | |
| Tycker att det är skrämmande att det inte registreras någonstans här i Sverige att en bil blivit krockad såsom det görs i USA. Försäkringsbolagen har inte skyldighet att lämna ut sådana uppgifter. Kul för oss köpare :( | |
|
Det står ju naturligtvis var och en fritt att köpa vilken bil man vill. Denna tråden är ju främst till för dem som inte vill köpa en kasst, baltlagad (livsfarlig) bil. Det bör ju sättas press på de länder som fortfarande tillåter dylig import, trist att de politiska systemet reagerar så sent bara. |
|
| Kommer även att göra det svårare att återregistrera stulna bilar. | |
|
En bil som står hos Bilvågen Varberg som man bör se upp med.. Länk Länk |
|
|
Janne, den sista var väl inte så illa? Skulle man inte få sin egen reparerad av sitt försäkringsbolag om den såg ut sån? Eller ser mitt öga inte allt den varit med om? Primary Damage: SIDE Secondary Damage: MINOR DENTS/SCRATCHES /CF |
|
|
groggyfroggy, den kanske inte är så stort fel med... Här är en annan, somhar varit skrotad i Westchester, IL US. Länk Tyvärr ingen bild, men lite info.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.