|
Sida 15 av 48
|
|
|---|---|
|
Svenska utdömda bilar från försäkringsbolag hamnar här: Länk Man kan inte köpa loss dem och laga hemma i garaget. ------- //Lövet |
|
| Nej dom skickas inte till baltikum men till företag här i sverige som drivs av likasinnade. Och nej löwet bilarna som du länkar till är reswervdels bilar, bilar som försäkringsbolagen säljs på interna sidor där det krävs inloggning för att kunna se / köpa bilar, med andra ord den handeln sker inte öppet som i usa utan den handeln sker bakom stängda dörrar :) | |
| och för att köpa de flesta bilar i usa klrävs även licenser och inte vemsomhellst kan köpa alla bilar men det framgår inte för er utan det är någonting ni inte förstår er på och jag kommer inte att lära er heller :) | |
|
I de fall skadorna är av sådan karaktär att det är lönt att laga (dvs inte motsvarande fall som USAbilarna) så skickas de till riktiga verkstäder, vilka inte har särskilt mycket gemensamt med balterna. Totalkvaddade bilar (liknande USAbilarna) går till försäkringsanslutna bilskrotar, där de hör hemma! Du kan försöka försvara idioterna hur mycket du vill men det är bortkastad tid. ingen köper det och du framstår bara som... |
|
| jag har köpt krockade bilar både i sverige och usa och tyvär är en av dom sämsta bilarna jag haft en bil som såldes av IF som krockad till en verkstad där den lagades och såldes vidare den är tyvär den enda bilen jag haft problem med då den inte gick rakt på vägen, även som ammatör märker man ju om en bil är snyggt lagad eller inte det är ju bara kolla efter nyansskillnader,springor och se om bilen går rakt på vägen gör den det är det ju bara att köpa man man är nöjd med bilen i övrigt så tänker iallafall jag fortsätta göra sen får ni göra som ni vill :) | |
| Och som av en händelse kommer en massa "kaxiga" inlägg från denna herre som registrerade sig alldeles nyss.......... | |
| Och bara 90 år gammal är han också ...... | |
|
"även som ammatör märker man ju om en bil är snyggt lagad eller inte det är ju bara kolla efter nyansskillnader,springor och se om bilen går rakt på vägen" Vilket betyder att du varken tittade på IF-bilen eller provkörde den innan? Eller ska vi tolka det som du ligger snäppet under amatör? Du tycks inte fattat att det finns många saker som kan strula eller vara direkt farliga på en modern bil som fusklagats. Istället för att vara dryg så kan du ju läsa länkarna i tråden så kanske du lär dig något istället. men jag misstänker att du är en av blåbären som firmorna lyckas lura... |
|
|
Jag vet inte hur det är nuförtiden med att köpa loss krockskadade bilar från försäkringsbolag, men iallafall för nått år sen så gick det bra. Många av dom bilarna blir ju reparerade, alternativt byter identitet. Skarvning händer ju också. Lardy |
|
| Lardy det e precis det jag försöker få in i killarna hjärnor men det går sådär så dom får väll tro vad dom vill :) | |
| De större försäkringsbolagen har i regel som policy att den ska direkt till skroten (tex folksam) eller att skroten/märkesverkstad har första tjing. Har säkert förekommit någon gång att privatpersoner köpt en skrotbil men är knappast vanligt. Sen är ju skadorna så stora att det inte lönar sig att laga upp den, om du inte har en balliga som snor delarna vill säga. Och märkligt nog började detta fenomen för inte så länge sen... | |
| Förövrigt är power123 ett troll som knappast är värt att lägga energi på. Om nu inte någon vill ha lite underhållning vill säga. | |
|
Ja men det är fortfarande skillnad på en korrekt lagad bil och en bil som har lappats ihop i baltikum. Även om båda ser lika fräscha ut. Låt säga att vi har två ordentligt krockade likadana bilar, likadana krockskador. Den ena bilen lagas i baltikum med "begagnade" delar så gott dom kan. Den andre bilen lagas av en duktig skadereparatör privat, med god kännedom om bilmärket.. Vilken bil hade du köpt? Power123. |
|
| jag skulle somsagt inte ha problem att köpa en krockskadad bil bara den ser fin ut och inte har några dolda brister. mitt tips är åk o titta på bilen, provkör och bilda dig en egen uppfattning | |
|
"DRA INTE ALLA ÖVER EN KANT de flesta bilarna repareras seriöst och är nogrant kontrollerad innan leverans och sålänge det inte finns dolda brister ser jag inget fel i att köpa eller att sälja en sådan bil..och visst händer det att bilar lagas med stulna delar men den biten har polisen bättre koll på än va ni har så det behöver ni inte sitta här o grina om :) försvarar såklart inte bilar som repeareras med stulna delar men dom som sysslar med det brukar inte bli långvariga utan sitter bakom lås och bom !" Power123: citerar dig ovan. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om, kolla artikeln nedan, "krockade bilar omsätter miljarder". Enligt polisen är den organiserade brottsligheten som till stor del ligger bakom handeln, att de sitter bakom lås och bom som du skriver är inte riktigt sant eller hur? Länk |
|
| handeln med KROCKADE och stulna bilar omsätter miljoner, klart det förekommer olagligheter precis som i alla brancher tror du all sprit som säljs på krogen är hederlig också ? såklart att det förekommer en viss del kriminalitet liksom i alla brancher men det är en ytterst liten del. står fortfarande fast vid att jag skulle köpa en bil om jag var nöjd med bilens skick och pris oavsett om den vart krockad eller inte jag tänker inte betala hundratusentals kronor mer för en svensksåld bil då den kan ha vart med om samma sak men det går inte att kolla via tex carfax som ligger bakom hela det här pr tricket :) | |
| Keiser, du har meddelande. | |
|
Nä det är inget fel i att köpa en bil som tidigare varit krockad. Sålänge den är korrekt reparerad av folk som kan sin sak och kan märket. Även om man nu som du säger Power123, man åker och tittar på bilen och bildar sin uppfattning, allt verkar bra. Köper bilen. Efter en tid dyker det upp konstiga fel. Bilen sliter däck och får en fyrhjulsinställning gjord med resultatet att hjulvinklarna går ej att justera till rätt värde. Det är kanske inte förrän då bilköparen börjar ana ugglor i mossen. Alla som går i bilköpartankar har kanske inte all kännedom för att avgöra om bilen är korrekt lagad, och framförallt är inte alla andra bilköpare så biltokiga som vi att de ska reda ut bilens historia innan eventuellt bilköp. Man kan inte dra alla över en kant. Jag stödjer inte sånna skojare och skulle jag mot förmodan köpt en sådan bil så är det nog den siste bilen han säljer. |
|
| power123 har iof rätt i sak att det finns en sån här marknad i Sverige, där försäkringsbolagen säljer till Bilskadecenter - och sen går bilarna ut på marknaden igen, dom har nån sida på internet där firmorna får buda på bilarna. - helt klart ett intressant ämne att diskutera, men det gör ju inte USA importerna "bättre" på något sätt. | |
| Läs artikeln Power123! Jag har inte påstått att den org brottsligheten ligger bakom handeln med bilar, POLISEN hävdar att det är den org brottsligheten som ligger bakom mycket av handeln med krockade och stulna bilar. Det är ingen liten del om den ljusskygga verksamheten omsätter miljarder! Att skriverierna runt detta skulle vara ett PR-trick av Carfax är ju enbart löjligt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.