AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
397.451

Varning - till er som inte vill köpa krockade USA bilar (Bil33)

Sida 12 av 48
Tycker det va roligare att den har regskyltshållare från Jula.se..=)
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Har mailat bytbils kundtjänst och ifrågasatt varför Bil33 får annonsera, får se vad de svarar...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sannolikt att det inte är olagligt att sälja lagade bilar och därmed kan de inget göra. Ingen här har ju presenterat något som tyder på att bilarna inte är lagade ordentligt. (Även om den risken finns och är stor)

-------
//Lövet
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Så sant Lövet, dock är det knappast ok som bilhandlare att sälja en bil med skruvad mätare...?
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Edit: förutsatt att bilfirman inte informerar en köpare om att mätaren är skruvad och försöker tjäna pengar på justeringen. Då är det bedrägeri från säljarens sida. Såg detta i ett svar från kvd. Tror ni Bil33 informerar ev spekulanter på DHA 988 som nämns ovan om justeringen av mätarställningen? Nu kan man ju hoppas att en spekulant innan köpet använder sig av Carfax mm...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns mycket som inte är okay att en bilhandlare gör. Frågan är bara hur en annonsplats ska kunna kontrollera i varje enskilt fall när annonsen läggs upp. Ungefär samma sak som att Gmail ska kontrollera att någon inte ljuger när man mejlar ;)

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
edit: Chansen att agera ökar förstås om Bil33 fälls i svensk tingsrätt för något brott men mig veterligen finns inga sådana fall än.

-------
//Lövet
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Bimmernerd: Vad är det som talar för att Bil33 faktiskt vet om att mätarna är justerade då? De upplyser självklart INTE om detta och de har ju ingen aaning om det är så...det enda dom vet är att "allt perfekt"
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
@e34: tror iofs att Bil33 som bilhandlare har högre krav på sig kunskapsmässigt, just eftersom man faktiskt är en bilhandlare.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Självklart har dom det, det jag skrev var aningen ironiskt.
Det går även att göra klipp på krockade bilar i usa, en jag känner väl köpte bil på auktion via en svensk firma.

Det dåliga huv, flygel monterades bort, motor och ram var intakt dock behövdes det byta servobehållare + kylare fläkt.
Det var rakt och mindre jobb än befarat.

Men det här det var i värsta laget.
Det är skillnad på krockad och totalkvaddad och sen fixad.

Rös när jag läste länkarna.

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Känns iofs mer troligt att de riktigt totalkvaddade bilarna har används för att ge ny identitet åt en stulen bil.
I detta fallet ja helt klart.
Undrar hur många köpare det är som vet om att de köpt en krockad bil vi pratar rejält krockad.
Den M3:an va ju knappast i reparerbart skick.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Många av dom bilar som är totalkvaddade repareras i Litauen. Men med delar från stulna bilar och på ett oseriöst sett. Finns bildbevis på sådana reparationer.
Kanske lite off-topic men denna går tydligen inte att registrera i Sverige därför säljs den som reservdelsbil. Man undrar ju nyfiket varför???

Med tanke på blinkers och hastighetsmätare så ser det ut som en USA-import.

Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Äntligen en bil som stoppas i alla fall.

"Träpanelen" var nog det vidrigaste jag sett också.

-------
//Lövet
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hehe, jag minns för nåt år sen var jag nära att köpa en Chrysler 300C (V8) och anledningen till att jag inte gjorde det var just det där träpanelen i "flames". Jag tyckte panelen kändes mer som plast som de hade målat som trä med flammor. Så jäkla vidrigt.
Ser ut som Bil33 ger upp: Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Eller byter till större lokaler för att det går bra. Hoppas inte det.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.