AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.581

problem med e36 cab fönsterhiss!

Visa användare
6
_pecka
bmw m3 cab individual hamann edition -95
alla skriver om detta problem men hittar inget om just denna modell av elmotor!

som sagt fönstret åker upp/ner 2cm när man stänger/öppnar dörren(som det ska givaren är hel)

men för att få ner rutan helt så måste man trycka flera ggr på knappen(rutan åker ner ca 2cm på varje tryck) likadant upp.

alla nämner denna magnet men F.r.o.m 1994 hade coupe/cab en annan slags elmotor utan denna "elektronik låda" så vad kan felet vara ? rutan går inte trögt eller nått sånt. inga andra elfel på bilen!

äre bara byta ut elmotorn? isåfall skulle jag tacka för en "nollnings instruktion" eller gåre att bon mecka på nått sätt?

min bil är en bmw m3 cab -95!

väldigt tacksam för svar!
Ekin
Liknar det den här?

Länk
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
För att nollställa ändlägena så håller du knappen inne t ex hissa uppåt och när rutan nått sitt ändläge så håller du kvar ytterliggare 5-10 sekunder. DÅ har rutan förstått att den är i topp. Gör motsvarande för nedre läget. I en cab can du använda "alla-4"-knappen för att initiera om alla rutorna på en gång. Jag brukar få göra det efter byte mellan sufflett och hardtop då det skiljer några millimeter upptill på dessa två alternativ i min cab.

Men att inte tryck och släpp funkar har nog inte med initieringen att göra såvida inte rutan fått för sig att den redan är i topp/botten fast den egentligen är i mitten någonstans.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Visa användare
6
_pecka
tack nollställningsbeskrivningen 325cabrio, nej "ekin" tyvärr så är det elhissen utan "elektronik boxen" :(
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Är det samma för båda/alla rutorna eller är det bara en ruta? Om bara en ruta kan du ju prova att byta palts på manöverknapparna och sen om felet flyttar sig - då sitter felet i knappen. Om inte är det någon mer central del av elektroniken. Ungefär hrä tar min kunskap slut, tyvärr....

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Visa användare
6
_pecka
ska prova det :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.