|
|
|
|---|---|
|
Någon här hade en väldigt fin beskrivning hur man monterar av strålkastaren på e60, kanske finns någon som har en lika fin beskrivning hur man lossar strålkastaren på e93? BMW CS #5206 | |
|
Har gjort det på en E91a, misstänker att 93:an är likadan. Det är lite bökigt, men med lite tålamod går det. Haynes beskriver det hyfsat bra men det finns lite att tillägga. Börja med att dra ut och snäpp loss locken som täcker strålkastarspolarna. Lossa sedan 7 (eller 9) skruvar som håller ihop plasten under hasplåt och kofångare, ta sedan loss två skruvar som sitter i framkant i vardera hjulhuset. Ta bort luckan för lampbyte(?), knäck sedan ut innerskärmen för att komma åt två skruvar som håller ihop kofångaren med framskärmen, i skarven mellan dom. Detta är den knöligaste delen, man behöver inte lossa hjulen men bör hissa upp framvagnen för att komma åt. Dra försiktigt ut kofångaren i underkant och lossa kablarna till dimljusen, slutligen lossa 4 torxskruvar som håller kofångaren i överkant. Nu kommer man åt de 5 torxskruvar som håller framlampan på plats. Skälet till att jag frigjorde strålkastarna var för att byta till säkerhetsskruvar. Efter att ha fått min förra E39 grundligt rensad på allt godis, och lite till, har jag nu bytt alla väsentliga skruvar mot säkerhetsskruvar (sicherheitsschrauben, för den som vill botanisera på ebay.de), lite nojigt kanske, men det var inte kul att se sin pärla plundrad. Calle |
|
|
Oj, det verkar jobbigt, på e60 lossar man bara 4 skruvar ovanifrån och drar lampan rakt ut. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.