AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.230

Knarrar i höger bak ?

Efter besök 3 ggr på en verkstad som mekar BMW känner jag mig helt lost :-( och orolig. Precis när jag startar bilen och när jag backar eller belastar bilen i en vänsterkurva låter det som ett "knarrande" ljud som upphör när bilen blivit varm. Har tagit bort hjulen och dom har kollat bromsarna och "försökt" spåra vart edt kommer från. Ingen hittar någonting. Trist för min 740-95:a går annars som en klocka. Kan någon här tipsa mig.

Känner just nu inget större förtroende för den BMW mek som säger sig kunna BMW

Hälsningar / Actionman
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Jag hade en värmesköld till katten en gång som durrade vid kallstart och svängar...

Det borde ju inte vara hjullager heller, eftersom det tystnar när varmt. Olja i bakaxeln fräsch?

Det finns bussningar som knarrar lite skumt, men det brukar gå att bända fram på verkstad. Kan det vara någon stötdämpare som är lite kass och som gnäller till i vissa lägen? Om den läcker så kan det säkert låta lite skumt..

Lite gissningar bara...
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Leder, bärarmar bak brukar ju kunna låta. En "vanlig" bilverkstad hittar inte glappen, likaså bilprovningen som ej heller hittar. Du ska gå till en verkstad som har jobbat med Bmw i många år och har personal som varit med redan på 80 talet och E32 modellen.

De största auktoriserade verkstäderna är sällan kunniga (personalen har precis tagit studenten i många fall)

Var bor du? Jag har en verkstad här i Gbg som jag anlitar dom är faktiskt mer petiga och pedanta än vad jag själv är, överjävliga kan man säga :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.