|
|
|
|---|---|
| Bilen bara dog när jag var ute och körde, går runt hur lätt som helst, typ som att den är komplös men kammen snurrar, någon som vet vad felet kan vara? :) | |
| Är det en M20-motor (dvs en 90a och inte vad du har i signturen) så är väl brusten kamrem och totalhaveri ett tänkbart scenario. | |
|
Hade ett liknade fel när en -93 520 motor stått stilla och tappat oljetryck i lyftarna. Kunde inte pumpa upp olja till lyftarna då nivån sjunkit ( troligen avdunstad bensin i oljan ). Hade haft mycket annat att tänka med sjukdom i familjen, på så jag hade glömt kolla oljenivån. Kollade med skruvmejsel ovanpå ventillyftarna om dom sviktade ( utan olja ) och alla sviktade mycket. För mig var det bara att fylla på olja och start, och direkt byta olja +oljefilter. Tips om du har möjlighet testa lyftarna och berätta för oss sen. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Toookie har med största sannolikhet en M20 och den har mekaniska lyftare. Eftersom kammen snurrar så är kamremmen någorlunda hel iallafall. Tookie : Det är ganska tunt med information i inlägget. Att den går runt hur lätt som helst, menar du då att du kör på startmotorn och allt snurrar runt med relativ lätthet - fast motorn startar inte? Saker jag kan komma på såhär rakt upp och ner är - säkringar - bränslepump/bränslepumprelä - impulsgivare svänghjul - motorstyrenheten (fast det är ganska långsökt) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.