AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.952

Getrag 420G

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Av någon outgrundlig anledning tillhandahåller inte BMW delar till Getrag 420G lådan (6 vxl). Någon som vet om det finns eftermarknadsdelar till denna, eller om det passar från annan låda, med eller utan modifieringar? Är i första hand synkringar jag pratar om. Det är förvisso kanske ingen dussinlåda, men den är knappast jätteovanlig heller. Satt (i lite olika versioner) i E36 M3 6vxl och SMG, E46 M3, E34 M5 6vxl och 540, E39 M5 och 540 samt E31 840, 850 och 850 CSi.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Samma med innehåll i bakaxlarna .... går inte att köpa lösa delar. :(
Kolla med Länk
Hej. Som en f.d anställd på KGK AB så vet jag att i Göteborg har man reservdekar till
personbilar. Automater samt manuella lådor. Jag ringde på ett nytt (komplett) ventilhus till en 5HP30 till min 750-99:an. Inga problem!!
Jag är nästan helt säker på att de har lite synkringar till våra Getrag 420 lådor.

Länk

Lycka till!

Pocke
limmet säljer en komplett låda ifall det skulle vara av intresse
gO
1.407
gOry
335i Touring
Ta reda på om de finns! Men innan du beställer så prova att dela lådan. Har hört att de lätt kan spricka i husen när man ska ha isär dom, då vill du nog inte stå där med dyra reservdelar :)
jo
100
jonasHelin
e38 740ia -96
Du får gärna skriva här om du fått tag på några synkringar då även jag är ute efter det, känns lite trist att köpa en ny låda för 10.000 bara för att man behöver synkringar.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Har efter lite svävande svar slutligen fått besked att BMW inte kan få fram delar.
Jag chansade och skickade ett mail till försäljningschefen på Getrag i Tyskland och fick faktiskt omedelbart svar. Han säger att de inte får sälja lådor eller delar till nån annan än BMW pga licensavtal och att BMW valt att bara tillhandahålla kompletta lådor (ca $6000 har jag för mej) och ett fåtal delar (spakställ?).
Har även haft kontakt med Mobimech och de får inte heller tag på delar och vill inte ta på sej jobbet att byta synkring ens om jag får tag på en pga att 420:n tydligen kan vara lite grinig att skruva i.
Begade lådor går att få tag på, men frågan är ju som vanligt vad man får. Trist att köpa en ok låda för 10k som börjar skrapa efter en sommar...

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Lite OT, jag tror det sitter likadan låda i min B8:a, någon vecka innan jag ställde av den märkte jag att den börjat läcka olja och det ser ut och komma från upp till på lådan. Någon som har ide om var oljan kan komma ifrån?

Alpina B8 Länk
gO
1.407
gOry
335i Touring
Kommer de upptill i bakkant på lådan så är de förmodligen packboxen till växlingsföraren, annars ingående/utgående axlar! Kan även vara motorolja från bakkant av toppen som rinner längs lådan ner!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det är oljan från växellådan då den är röd till färgen! Har fått samma (växelöringen) potentiella felkälla som förslag på rejsa också så gissar att det är det som felar. Tack.

Alpina B8 Länk
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Om det är den så är bara bakgaveln på lådan fuktig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.