|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Trucker jag har också M-paket och original löstagbart drag på min och samma inredning som din. Kändes som när jag letade efter en e39 i våras innan jag hittade min att det var svårt att hitta en bil med både drag och M-paket. Känner sammasak som dig Trucker att klockradio ljudet är det enda som är dåligt med bilen nu. Har funderat länge på detta. Länk Men problemet kvarstår ju att det är lådorna i dörrarna som är små och täta så även om elementen är mycket bättre än original kan de verkligen spela bättre när det är täta lådor? |
|
| Köp en bra baslåda. Det gör underverk på ljudet... | |
|
marin: det blev detta kit,har köpt det förr och varit helnöjd.Som en xtra bonus är dessa ytbehandlade så man slipper den tråkiga rosten. BREMSEN KIT ZIMMERMANN BMW 520 525 530 E39 VORNE HINTEN (300505287069) Kostade 2300:- hemkört till dörr för skivor belägg och handbromsbackar. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
marin:där var länken Länk Headmaster:jag har svårt att tro att det hjälper med enbart högtalarbyte,det måste nog till slusteg som har mer kapacitet.Känns som originalsteget knappt orkar skicka strömmen genom kablarna,ger nog knappt 5w innan det börjar dista. Jag kommer att montera nån av JBLs lådor i bak,denna tex flyttar skapligt med luft Länk men går inte så lågt om man älskar djupbas. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Det finns inget riktigt slutsteg original såvitt jag vet, på businessvarianten alltså. Det är ett sånt där linjärt skrattretande utgångssteg som drivs av bilens systemspänning. Jag tror absolut det går att få bra ljud utan att bygga om dörrarna komplett, om man kompletterar med en baslåda som går skapligt högt i frekvens så att man slipper "burkljudsfrekvenserna" från dörrarna och kan spela dessa frekvenser och nedåt med en separat baslåda. Sen ser det förstås inget annat än för jäkla illa ut med en enorm separat baslåda som man slänger i skuffen. Så här skall det se ut: Länk |
|
|
Nu har jag fått tag tag på rätt fälgar till bilen,måste erkänna att det känns mer än bra och smacka på sprittans nya style 66 :) Länk Länk Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Nya!? Hur är det möjligt? :) De är riktigt fina speciellt att det liksom lyser om dom pga att de är ganska ljusa. Style 37 Länk och style 32 är också finfina Länk originalfälgar som riktigt smälter ihop med bilen i övrigt. |
|
| Och förstås M5 Style 65 men de är ju "inte så prisvärda" så att säga... | |
|
Japp nya är man nog ganska ensam om i sommar,, Jo det finns en hel del andra fina fälgar,men jag tycker bilen ser komplett ut med hjulen som satt på vid leverans. Lite OT så satt jag upp dom i balansmaskinen och alla hade mellan 5-15G obalans,kan ju vara kul att se att även bmw kan göra fel. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Nya fälgar+däck köpta av BMW? | |
|
Det är originalhjul som legat och mognat på olika ställen,det var en utmaning att finna dom,däcken är Dunlop SP Sport 2000 Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Jaså, exakt samma som jag har då. Med fälgskyddlist och helt raka däcksidor. De är varken bränslesnåla eller jättetysta men enormt grepp och de verkar långlivade. :) | |
|
Insåg när jag själv låg ifrån GBG och körde idag hur oerhört skönt e39an ligger på vägen, det är ett riktigt motorvägsmonster som bara vill sluka mil på ett effektivt och skönt sätt... Kommer nog aldrig att förstå människor som går och köper de här småbilarna som finns på marknaden när man får så OERHÖRT mycket för pengarna i en e39 i dagens läge... Har dock haft min sedan 2005 nu... Inte ens e60n spela jämt emot e39 som blev den sista "riktiga bmwn" enligt mig. |
|
|
>Trucker Har själv såna fälgar med Dunlop SP Sport 2000 däck. Tror framdäcken suttit på sedan bilen va ny och de är fortfarande godkända. Enligt dot märkningen så är de tillverkade 01. Kan det vara möjligt att dessa rullat 7500 mil? Min bil har enbart körts sommartid (innan ja köpte den nov-11) Grymma däck isf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.