|
|
|
|---|---|
|
Med tanke på inlägget innan. Har också en (röd) E30 som var rosavit och allmänt vacker. Då fick jag nys om Autosmart Polish med hårdvax och prova det. Voila! En ny bil kom fram och efter polering la jag på skandinaviskt hårdvax enligt rekommendationen. Det höll kanske några veckor tills den såg likadan ut igen. Då provade jag igen utan att lägga på skandinaviskt hårdvax efteråt. Tror ni inte att det funka bättre eller? Jodå. Då var den röd i nästan två månader! Varför då??? | |
| Beror nog på att det finns oxider kvar i djupet på lacken. En gång kraftigt oxiderad är det nästan omöjligt att få bort det på rött. Prova lämna in bilen hos en recondare för en riktig maskinpolering. Lycka till. | |
|
Tack så mycket för tipset. Hoppades det skulle gå att göra själv. Vad kostar en lackrecond egentligen??? |
|
|
Varsågod, var så lite så. sen efter du lämnat in den tror jag du kan hålla efter den själv. Maskinpolering brukar tillsammans med proffsprodukter få bort oxid på djupet, men det finns envisa fall. En bra recond hamnar väl mellan 1300-2000 kr. Finns billiga men jag antar att man får vad man betalar för. Lycka till. Bor du i sthlm? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jag hyrde en polermaskin för 150 spänn å gjorde jobbet själv......kanonresultat!!! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Tack så mkt. Hoppas de kan polera bättre än vad jag kan:) Jag polerade bilen med maskin i timtal, men det räckte med lite sol och speciellt regn så var jag tillbaka där jag började igen:( Bor i Lidköping, precis under vänern. Sex cylindrar räcker för min plånbok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.