|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var och kollade till bilen idag och insåg att batteriet va urladdat, allt funkar utom att orka dra runt start motorn. Har beställt en CTEK MXS 7.0 nu ikväll. Går batteriet att rädda? Batteriet är nytt, köpte det i februari 2010. Vet att det har varit dumt att inte ha det på underhålls laddning, men det ska jag från och med nu. men som sagt går batteriet att rädda? | |
| Förmodligen kan du väcka batteriet. Det är bara att ladda på när du fått Ctek'en!! | |
| Varför kopplar du inte ur batteriet? | |
| Min gamla m3e46 stod tre vintrar med spänning på samt utan underhållsladdning. Det vara bara att köra igång med starthjälp till våren och inga som helst problem med batteriet efter det. Sista vintern startade till och med bilen om än segt efter ett halvår i vila :D Idag har jag dock min bil utan spänning över vintern. Känns säkrast på något vis! | |
| Även om man kopplar ur batteriet så bör man underhållsladda det! Det bästa är att låta batteriet sitta i och hänga på en ctek om man nu har tillgång till ström där bilen står. Och som svar på frågan. Bara att koppla på laddaren. Det är nog ingen fara med batteriet då det inte hunnit bli helt tomt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.