|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, ska försöka och berätta så kortfattat och bra som möjligt... Allt började med att jag körde till macken, skulle hyra en film. Sätter mig i bilen och kör iväg till konsum för att gå in och handla lite käk, när jag kommer tillbaka och sätter mig i bilen och då startar den inte... :( Har aldrig annars haft problem och starta den innan, aldrig någonsin... Kan även tillägga att min kompis hade i en sån iphone-billaddare inne i bilen medans vi var i macken i 15 minuter... men den kan ju inte dragit batteriet för den startade ju som vanligt när vi körde iväg till konsum... Sen kom en jobbar kompis med startkablar och vi testade, då gick han igång efter några försök men sen när jobbarpolaren tog bort startkablarna så dog han och sen dess har han inte gått igång. :( Bytte tändstift i somras, men dock ej tändhattar! Den går runt men inte riktigt för att tända... ALL HJÄLP JAG KAN FÅ UPPSKATTAS RIKTIGT MYCKET.... | |
|
har haft samma problem med min förra bil då det var generatorn som va kass den ladda inte , misstänker att det är din generator som gått. |
|
| jag har fått höra att bränslepumpen kan ha gett sig med... men hur tar man reda på om generatorn fungerar? | |
|
Skulle gissa på att batteriet är dåligt - i bästa fall bara dåligt laddat. Nu när det börjar bli kallare knäcks ett halvtaskigt batteri som fungerar under sommaren. Vad har du för spänning på batteriet? Hur gammalt är det? (brukar vara märkt med tillverkningsvecka och år - ibland på polerna) Ladda upp batteriet under minst ett dygn med en bra laddare och försök igen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
tror inte det är bränslepumpen för då hade den inte startat då du försökt med startkablar, men de kan ju också vara batteriet men har svårt att tro att batteriet helt plötsligt bara ger upp sådär, prova med ett annat batteri så vet du om det är batteriet om inte så är det nog generatorn |
|
|
Om det blir intern kortslutning i batteriet, kommer det som en blixt från en klar himmel... Det hände mig för några år sedan. Efter en långkörning på typ 45mil ställdes bilen någon timme och sedan ville den inte starta, dock gick alla elkomponenter som lyse och radio etc. som vanligt. Batteriet ville inte ta laddning fullt ut och det bubblade i alla celler utom en vid laddning. Efter nytt batteri gick den som vanligt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Mitt batteri är dåligt och har varit den sen 2 år tillbaka, kör jag inte med bilen på 1 - 2 dagar på vintern så är den stendöd... Men ja menar så fort på bara 5 min:( | |
|
Då kan jag garantera att du behöver byta batteri! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ska testa med ett annat batteri så återkommer jag! | |
|
Nu har jag kommit fram till problemet... Det är pumpen som är sönder. Jag har funderat på att köpa en walbro pump då dom är billigare än orginal, då jag ej vill lägga ut mycket mer pengar på bilen! Är det bara att sätta i pumpen och koppla på den, och allting.. eller måste man hålla på och koppla massa nya grejer och hålla på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.