|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Lyxbilturen i Japanska Shimonoseki slutade i en jättekrasch. 13 lyxbilar - varav åtta Ferrari-bilar - demolerades. Länk Länk | |
| oerhört tråkigt | |
| Det var ju tur att det bara var Ferraris och Lamborghini, hade varit en annan sak om det varit BMW. | |
| Surt när såna konstverk går till spillo alldeles i onödan. | |
| Det är bara bilar, bilar är världsliga ting och går att ersätta. | |
| Värdsliga ting, visst - men inte f*n går det att ersätta en Testarossa.. :( | |
|
Skönt att se att bilarna används iaf.. tyvärr kan det innebära att man kraschar ibland. Bara att hoppa upp i sadeln igen. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Sani: Vem vill ersätta en sådan, gillar du verkligen Testarossa? Den är bland det fulaste modeller Ferrari någonsin gjort tycker jag. | |
| Testarossa är helskön, men helst ska det vara den uppdaterade varianten 512 TR. | |
|
Henke_Lexus: Tur att jag inte är moderator på detta forum för ett sådant uttalande hade motiverat en avstängning i mina ögon. ;) //Bjersér |
|
| Bjerser: Jag misstänker att om du hade varit moderator hade forumet bara varit öppet för moderater:) | |
| Enl mig så är 288 GTO den snyggaste , tycker inte det finns en enda ful Ferrari! | |
|
Testarossa, F40 mfl som blev kvaddade här är "levande" bilhistoria, speciellt för bilentusiaster! De som bara flänger sig med det ack så klyschiga "Det är bara bilar, bilar är världsliga ting och går att ersätta" är kanske inte så bilintresserade öht..? Människor går före, men det är tragiskt att se så fina bilar demolerade :( |
|
| Var det verkligen en F40 med i kraschen? Det är en raritet och lite synd om en sån blir totalkvaddad, men såvitt jag kan se var det bara 348, 355, 360, 430 men ingen Testarossa eller F40. | |
| Den vita är en Testa | |
| Vad jag kan se på bilderna så är dom inblandade modellerna 355, 360, 430 och Testarossa (ev en 512 TR). Men det står överallt att det ska vara 8 st Ferrari i kraschen men jag har inte fått ihop mer än 6 st vart jag än kollat. | |
| Blev extra ledsen när man fick se den vita testarossan... | |
|
Usch nej Henke, vilka skulle då finnas kvar att diskutera med? ;) ***** Känner dock mig inte särskilt lagd åt Moderatpartiet mer än att jag tycker de är det parti som hittar på minst dumheter och därmed röstar på dem... //Bjersér |
|
|
Ska erkänna att just F40 var en kvalificerad gissning från min sida :) Baserat på dels att japanerna älskar denna modellen, samt att den borde tillhöra den skaran - och att jag tyckte mig se en svart dylik på ett av flygfilmerna..? Nåväl - de tre Lambosarna då? Hoppas nu inte bara att en av dom var en Miura S! :/ En annan aspekt av detta är mediabevakningen. Den här nyheten spred sig som en löpeld igår/förrgår; via TV, nätet, tidningar, kollegor osv. Varför?? Inte för att folk är ledsna för de fina bilarna, eller oroliga för några stackars japaner/deras ekonomi...utan pga gammal hederlig skadeglädje/Jantelag, hävdar jag. Illa. |
|
|
Jo jag hade fel, den vita som jag trodde var en 348 är nog en Testarossa. Men likväl så är det en ful modell inte värd att sörja, fast den ser inte totalkvaddad ut av filmen att döma så den går nog att reparera. Det kanske är klyschigt att säga att bilar är världsliga ting men det är inte desto mindre sant. Och inte är det väl tragiskt att några bilar blir smällda, tråkigt kan jag sträcka mig till men tragiskt nej det är ett för starkt uttryck. |
|
| henke lexus: Vad du tycker i lilla Sverige om designen på en Testarossa har ju ingen betydelse någonstans i detta sammanhang faktiskt. Det är levande bilhistoria och det är mer ett faktum att det är sorgligt att ett exemplar har krockats/förstörts - ett faktum som dina personliga åsikter om bilmodellen inte kan påverka...tyvärr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.