|
|
|
|---|---|
|
Tittar på ett köp (Tyskland) av en 330dx med tillverkning 02/09 och undrar om e61 hade fått pro-navi med hårddisk då. Tycker mig ha läst någonstans att den kom först 05/09 ? När den fick det, fick den samtidigt det nya interfacet med mörk bakgrund och med menyerna som en klocka mellan 1-5 och inte det gamla med en stor I knapp i mitten. Går det att uppdatera den med DVD karta till ny interfacet ? | |
|
Kolla gärna Begagnatguiden/5-serie E60 där du hittar en hel del matnyttigt om E61:an. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Har inte hört att det ska gå att uppgradera interfacet från den äldre till den nyare I-drive. ___ //Ulf |
|
|
Nej det vore väl lite för enkelt om det gick. Jag har sett att även lilla navin har fått det nya interfacet och den har väl inte hårddisk..eller ? I min nuvarande 118d sitter den lilla navin och när jag ställe frågan om uppdatering till BMW verkstaden, skruvade sig mannen och svamlade jo-njae-hmm och ville att jag skulle gå. |
|
|
Jodå, även lilla navin har HD, men det finns ingen "extern" HD där du kan lagra musik. Dessutom måste du i princip byta rubbet och omprogrammera datorn - så det kostar antagligen ohemula belopp... :( ---- BMW CS #6212 |
|
|
CIC navi kom i Januari 2009 till E6X. Dock har jag sett bilar från 10/2008 med nya navin, så jag vet inte om vissa fick det även då ? |
|
| Från sept 2008..asså modellår 2009 | |
| Vill minnas att det kom from jan/feb 2009. Har sett bilar tillverkade innan dess som enbart haft den nya idrive spaken, men det gamla interfacet. Enklast är att titta på antalet CD inkast på de som man är osäker på. Navin med HDD har enbart ett inkast. | |
|
Eller från 2004 :D Länk är eftermonterad på min 2004! Annars CIC kom mars 2009 till E60/E61. |
|
|
Nice! VIll också byta upp mig från CCC till CIC. Hur klarade du aktiveringen samt kodningen ? |
|
|
Ja uppdatera.. är det mycket jobb att byta till nyare nav...? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.