|
|
|
|---|---|
| Hej, har en bmw 320 turbo med powerflex bussningar där bak men då jag växlar asså då jag släpper upp kopplingen slår det som där bak, det går ju att undvika men då måste du lyfta kopplingen skit sakta, någon som vet vad det kan vara? silent blocken? | |
| Stödlager/kardanlager? Har aldrig varit med om att det gett sig och vet ej hur det låter men tycker det skulle kunna vara orsaken :) | |
| Okej, hur byter man det då? Kan man kolla om det är slut? Typ rycka i kardan? | |
|
Det vetef-n, det får någon kunnigare svara på.. :) Sök runt lite på nätet o kolla |
|
| Okej tack för hjälpen! Ska kika på det imorrn! | |
| Nå? Någon framgång? | |
| Om stödlagret är kass/slitet så brukar det märkas i en viss hastighet att det vibrerar som fan i bilen. Låter som silentblock. Kör över ett brunnslock eller nån liten grop i typ 40-50 så märker du om den kränger i sidled också = främre länkarmsbussningar. | |
|
På min blev det såhär! [url=Länk |
|
| Kan inte se nånting? Och bilen går inte svajit och så och den vibrerar inte så mycket den smäller i bakvagnen bara då man växlar | |
| Isfl är det nog bulten till diffen. I framkant. Jag har kört av några i mina dagar. Och kompisar med. Nu har jag m16 12.9 kvalite istllet | |
| Okej asså bultarna som fäster diffen i bilen eller? | |
| som fäster diffen i subframen. Det är subframen - bilen som jag länkade bild till. Den är inte bra att köra sönder :) | |
| Kan inte se din bild? | |
| kolla min tråd på garaget. i slutet. | |
| hittar det inte? | |
|
ser att du har e30 nu så spelar ingen roll. Ryck å slit i allt under bilen så hittar du! Hittar du inte de bilderna så har du inte försökt :P |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Här tror jag bilden är som ToTTeN menar Länk Bilder till garaget.org brukar av någon anledning bli fellänkade i 99.9% av fallen och man bara hamnar på startsidan till garaget.org vilket gör det omöjligt att hitta bilden i fråga. Men den stora bussningen/skruven/fästet i e30 diffupphängningen kan också gå sönder så det är ändåså värt att ta sig en titt därunder. |
| Jag fick sätta nylock brickor i min slutväxel.. Blev trött på att de översta bultarna i bryggan lossnar hela tiden. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
swunge : Nylock-brickor har jag inte hört innan, vad är det? Är det någon form av låsbricka liknandes Nord-Lock konceptet? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.