|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en E34 530T 1994 med M60/5. Min bablucka har börjat uppföra sig konstigt nyligen. Trycker jag på den stora "knappen" i mitten som skall öppna hela luckan händer ingenting. Trycker jag på den på höger sida som skall öppna rutam enbart öppnas bakluckan och ibland öppnas även fönstret, dock verkar det vanligast med enbart hela luckan.. Ska jag anta att det är kablagen som strular, isåfall vilka och vart ska jag börja? Jag har försökt söka mig fram men inte blivit klok på det. //Lazze | |
|
Jag skulle tagit bort inredningen i baklucka och se om jag kan se själva microbrytaren och däromkring bakom handtaget. Du kan ju även slå en flukt där kablarna går in i själva bilen, från luckan, det är där de brukar gå av. Det kan man ofta se rätt tydligt. -- Markus |
|
|
Jag ska kolla i kväll. Är det den stammen som går in på höger sida? //Lazze |
|
|
Vänstra! Left Harness: Existing Color Repair Wiring Color Function Red/Blue Red/Blue Glass motor 12v Brown Brown Ground White/Black/Yellow White/Green Gate open/closed micro switch White/Black White/Black Gate open/closed micro switch Gray/Brown Gray/Black Left license plate lamp 12v Brown Brown Ground Blue/Yellow Blue/Yellow Reverse lamp 12v Yellow/White Yellow/White Rear fog lamp 12v Brown Brown Ground Red/Black Red/Black (thick) Wiper in park signal Brown Brown Ground Brown/Yellow Brown/Yellow Rear glass switch 12v White/Brown White/Brown Glass open interior lamp trigger Brown Brown Ground Red/Black Red/Black (thin) Gate motor/locking 12v White/Red/Yellow White/Blue To central locking Blue/Red/Yellow White/Green To central locking Pink Unused White/Brown (white plug) White/Brown (clear plug) Gate open interior lamp trigger Brown (white plug) Brown (clear plug) Ground Brown (separate from common) Brown (separate from common) Rear Defroster Black (separate from common) Black (separate from common) Rear Defroster Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.