|
|
|
|---|---|
|
Har ett mycket irriterande ljud från"svírveln" som leder bilbältet och som sitter på B-stolpen. Har länge trott att det kom från dörren men nu vet jag att det är bältet. Behöver demontera den övre inrepanelen för att se om det är något som kan justeras alternativt sätta nåt emellan som dämpar ljudet. Vet någon hur man demonterar denn del av inredningen? Det är detalj nr 6 jag menar: Länk "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" | |
| Denna länk ger inget svar på din demonteringsfråga men visar ett liknande fenomen som många haft på e39 med missljud, Länk | |
|
Tack! Verkar vara mer eller mindre samma problem. De vissste naturligtvis inget på BMW när jag frågade efter eventuella reservdelar eller andra sätt att få tyst på detta. Att det låter på förarsidan beror väl på att det slitits mer där. Jag hoppas fortfarande att någon kan ge mig en hint hur man demonterar. Vill ju inte ha sönder något i onödan... "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
Pratade med BMW idag, både Völkes och BiliaGroup. De ansåg inte att detta var ett problem och hade inte hört talas om att det fanns en update på E39. Är jag ensam om detta? Ingen annan som har oljud från bältesinfästningen på B-stolpen? Prova att lägga fingret på svirveln och tryck lätt. Alternativt mycket små ryckningar i bältet när det har normal vinkel med person i sätet. "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.