AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
10.660

Erfarenhet av skyddsfilm på strålkastarna?

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Såg denna annons på blocket Länk

Någon som har erfarenhet av liknande?
Tänkte byta eller kanske polera mina strålkastare och det vore smidigt om man kunde nöja sig med att byta plastfilmen lite då och då istället för glaset.
ou
134
outlaw1
320iT-99
har stor erfarenhet av detta...
har köpt mitt på kolfibervinyl.se stort sortiment i massa färger och kanonkvalite på filmen..
snabb leverans var det också..
ou
134
outlaw1
320iT-99
billigare än på blocketannonsen också dessutom...
ma
7.450
marin849
Vad är erfarenheten då? Hållbart? Påverkar det ljuset?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Är det lagligt att köra med skyddsfilm på strålkastarna?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ma
7.450
marin849
Nå? Är det nåt bra då?
ou
134
outlaw1
320iT-99
ja det är det absolut kan jag säga.
Har haft det på min tidigare v***vo i ca 1000mil och sedan på min h**da i ca 300mil och nu kommermin bmw få det oxå.
Kan säga att om man inte väljer darksmoke alltså nästan svart så påverkas inte ljuset märkbart.
kvaliten är mycket bra.
Det finns tjockare film för framlyktorna och tunnare för bakljusen då dom sällan lyser lika starkt som framljusen:-) samt inte behöver lika tjockt stenskottsskydd.
Finns i gul,blå,mörk,väldigt mörk,transparent,och sedan kommer även röd under 2012.
Kontakta mig via mail vid intresse.
jonaz@kolfibervinyl.se för bästa pris:-)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ska också beställa film.
Den du nämner som "mörk" motsvarar den "tint" här? Länk
ou
134
outlaw1
320iT-99
Länk
här är den som kallas smoke..dock inte så mörk i verkligheten..
Länk sitter den monterad på min s80.

finns snäppet mörkare också som heter dark smoke men den e tamigfasen helsvart nästan..
ou
134
outlaw1
320iT-99
Länk
här är korrekt garaget bild..
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Finns flera olika kvaliteer av dessa skyddsfilmer till strålkastare.
Jag har provat det mesta , både "ebay filmer" och diverse på svenska marknaden och ifrån utländska.
Klart att "outlaw1" pratar väl om sin egna film. Har är ju både sponsrad av dem och verkar jobba för dem eftersom han lägger ut den emailadressen...

Här kommer en liten objektiv sammanställning:
Skulle kunna lägga alla skyddsfilmer för strålkastare i 2 kategorier.
1: filmer ifrån Ebay.de, kolfibervinyls.se, blockets.se noname - filmer
Lågt pris och svårt att montera (värme på hög grad behövs) då de flesta filmer är mycket tunna och inte ger ett direkt skydd mot stenskott utan endast färgning av lyktorna. Filmen håller inte i längden och bleks. Går inte att montera om om man fått filmen fel på lyktan eller bubblor. Filmerna levereras endast i 30cm bredder och upp till 10 meters längder. Rekommenderas inte om man vill ha kvalitet men rekommenderas om man är snål.

2: lamin-x.com, soyafilm.se, 4protec.se - filmer. Högre pris och lätt att montera. Denna film är tjockare än de flesta och ger ett bra skydd mot stenskott för lyktorna eftersom de är lite tjockare än de ovan. De kräver knappt någon värme för att lägga dit och kan monteras om så länge filmen med klistret inte torkat in. Långvarit skydd bleks inte och håller läääänge. Filmerna levereras flera olika bredder bl.a 20cm 40cm 60cm och upp till 19 meters längder. Rekommenderas om man vill ha kvalitet och inte priset är nummer ett.

Med 99.9% säkerhet tillverkas kategori 1 i en fabrik och kategori 2 i en annan fabrik. Detta kan man med ögat se på filmerna , klistret och "bakfoliet/bakpappret" och tjocklekarna.
Kategori 1 har genomskinlig skyddsfilm(som finns på solfilm) på fram och baksida totalt 3 lager(båda skyddslagrena måste tas av innan montering vilket kan vara lite pilligt). Filmen är mycket tunn ungefär lika tunns som solfilm.
Kategori 2 har brunt skyddspapper på baksida alltså klistersidan endast. Alltså 2 lager. Denna film har ett tjockare lim vilket fyller ut små stenskott och gör den lätt att montera. Filmen är tjockare än ovan och skyddar kanonbra.

Vissa köper japanska bilar till halva priset och andra köper bmw för att de helt enkelt är bättre och skönare.
Köp kategori 2 om du vill ha kvalitet och det bästa för bilen. Köp kategori 1 om du inte vill ha samma kvalitet och slänga pengarna i sjön.

Det var en liten genomgång av de olika filmerna och nu kommer väl en massa kommentarer om det ena o andra. Men detta är en objektiv sammanställning och jag vet vad jag pratar om angående dessa skyddsfilmer och andra som provat de olika håller säkert med.

Cheers!

"It's furious to be fast!"
ma
7.450
marin849
Bra inlägg. Får väl börja med att byta strålkastar"glas" eller kanske slipa upp dom till nyskick, ingen vits att stänga in en massa gammal blästring. :)
ou
134
outlaw1
320iT-99
Magnat: Backa gärna upp hur du vet allt om vår strålkastarfilm eller tror dig veta.

1: Varför kan man inte återmontera vår film om man råkat få en bubbla iden?
Har själv gjort detta många gånger dåjag monterat filmen.Inte helt lätt att få den perfekt med en gång.

2. Vaddå kräver mycket värme vid monteringen???
Lite granna från en varmluftspistol men inget överdrivande.

3.Tunn??0,7mm e inte tunnt min bästa herre...Det räcker gott o väl för stenskottsskydd.

4.Levereras endast i 30 bredder??Skitsnack vi levererar i minst 30bredd.Sedan finns många bredder att välja på om man lyfter på luren och gör en beställning.Vi kan leverera 30,50,70,90 bredder och från 1m till 200m om du skulle vilja.

5.
Högre pris ger dig inte bättre kvalite...första regeln i grundskolan ju..gick du inte den?
Om jag tog 600:- per cm skulle min film vara bättre då??

Kan intyga att kolfibervinyl.se är ett företag som jag är sponsrad av och hjälper till att sälja mot grossister i .Inget annat..
Jag har använt deras produkter på mina bilar och varit mer än nöjd.
Är inte en proffsinstallatör och skriver allt av egna erfarenheter.
Slänga pengar i sjön gör inte jag heller men om det finns 10 seriösa företag som sysslar med bilvård,bilstyling,lastbilar,mm som tror på våra produkter och säljer dom i drivor..varför skulle dom då vara av så låg klass somMagnat säger??Är han någon "mätpinne" som kan allt??

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
och....där kom första inlägget med skum kritik...
Skall man ens orka att bemöta alla frågor..? Jora men inte nu. Nu skall jag ta en bira och kolla på bmw m5 som kränger däck på youtube..

Cheers mates :) !

ou
134
outlaw1
320iT-99
nej det behöver du inte göra om du inte vill.
Blir bara så upprörd när ALLA verkar tro att just dom vet allt om våra produkter.
Har du provat just våran strålkastarfilm?

Njut du av M5 som kränger däck så ska jag se om jag hittar någon M3 motor på skroten till min m3 touring...

Ha det gott o hoppas ölen smakar!!
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Ja, jag har provat de olika filmerna även eran.
30bredd menas att höjden på rullen/filmen är 30cm.
Längden är en annan sak. Man brukar säga "bredd" om höjden när man pratar solfilm strålkastarfilm och folier.

Kategori 1: 0,7mm? kan inte stämma. De är en aning tjockare än solfilm. Dvs om inte det är någon revolutionerande ny produkt. Den är nästan lika tunn som Clearshield:s och 3M:s lackskyddsfilmer.
Kategori 2: har flera olika tjocklekar på de genomskinliga skyddsfilmerna 0,3, 0,5 0,7 och 1mm. Däremot de färgade finns endast i 0,5mm.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.