AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.985

Bmw 330 -01 tickande ljud

an
5
antonbq
330ci -01
Tjenare, är nämligen såhär att jag har ägt denna bil ca ett halvår nu och aldrig haft nå krångel med den. men vips som det är så börjar det ticka från motorn men dock endast efter att jag gasat ur den, men försvinner om den får stå på tomgång ett tag. Ljudet hörs bäst om man lutar ner huvudet vid framskärmen på förarsidan och ljudet ökar vid gasning. Tycker det är väldigt konstigt att ljudet försvinner bara sådär. Någon som har varit med om liknande och vet vad det är för fel? Är väldigt tacksam för svar på vad det är för fel.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Vid vilken sida låter ljudet mest då? El mest framifrån?

superman
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Förarsidan,förlåt såg de nu..Disa-enheten sitter där på vänster sida o den kan ge ifrån sej ljud om spjället i den är löst..

superman
an
5
antonbq
330ci -01
Okej, hmm men tänkte just att ljudet försvinner när bilen är kall eller fått stått på tomgång ett tag efter tickandet har kommit... känns väldigt mysko :(
an
5
antonbq
330ci -01
ursäkta spamm.. Glömde fråga om det nu är Disa-enheten och spjället sitter löst hur åtgärdar man de bäst köpa nytt eller reparera? är rätt okunnig:D
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Hur länge varmkörde du motorn innan du varvade ur den? Har en kompis som plågade ur sin gamla s4 när motorn och alla oljor var kall och endast då började den ticka,inte annars. Men hoppas verkligen du har mer vett i skallen än min gamla polare och varmkör ordentligt:)
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Är de disa-enheten är de bara o byta den...sitter monterat mot insuget på vänster sida...
an
5
antonbq
330ci -01
Låter den bli riktigt varm innan jag gasar nå mycket, är rätt noga med de.
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Anton De var väl de jag misstänkte=) Bmw ägare är generellt sett mer noga med varmkörningar än andra! Alla jag känner som inte kör bmw vet knappt varför man varmkör en motor medans dom som kör bmw vet de i minsta detalj:)
an
5
antonbq
330ci -01
Min förra bmw var jag dock inte lika noga med... :D mer lekande med den dock. Men sitter kompressor från ess i denna jag har nu så behandlar den mer lite mer kärlek :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.