AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.759

Enda annonssvar: Ett bedragarsms...

Har min Bmw på annons, både här och på blocket. Men, på fyra dagar är det enda svar jag fått ett klassiskt bedragarsms från England.. Är min annons så dålig, eller är marknaden bara helt död just nu? Jag vet att jag ligger relativt högt i pris (215), men samtidigt är jag bjuden 195 i inbyte på BMW (185 på Volvo) och i mitt pris ingår dessutom splittnya dubbdäck på fälg för 13 000. Varför får jag inte ens några skambud? Har skambudarna så fullt upp med billigare bilar? =)

Länk till blocket-annons:
Länk
Är du bjuden 195 i inbyte så ska du ta det. Jag själv skulle aldrig ge dem pengarna för din bil. Jag tycker den är tråkig, enkel och ful men det är bara min åsikt. För dem pengarna skulle jag hellre satsa på en 335:a med navi, aut, fina fälgar mm.

Mvh Carlito.
Men det är ju lite andra pengar då, eller hur? Eftersom du säger att den är ful antar jag att du vill ha M-paket, för det är ju enda skillnaden exteriört förutom avgasrören :). Billigaste på blocket med liknande miltal är då denna för 299 900:
Länk

Inte för att vara sån, men 85 000 i skillnad är väl ganska mycket ändå? Dessutom är den inte fyrhjulsdriven..

Jag vet att jag kan byta in den, men jag har ännu inte hittar rätt bil att byta till.

Tack för ditt inlägg.
Tror inte det är några problem att hitta en fin 335:a i Tyskland för 215 tusen. Utbudet är mycket större där och bilarna brukar vara oftast vara i bättre skick.

Mvh Carlito.
Tack, men nu jämför vi äpplen och päron och kommer ifrån ämnet. Bättre skick än min hittar du näppeligen.

Någon som har åsikter om min annons?
Edit: Menar inte alls att låta otrevlig eller otacksam för dina åsikter, men jag vill gärna ha åsikter om hur jag kan förbättra min annons. :)
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Du vill ha åsikter, så då gör jag ett försök eftersom jag inte har nåt bättre för mig. Det ser ut som du la ut den bara för ett par dagar sen, så det är nog lite tidigt att säga att ingen vill ha den. Men jag skulle tro att risken är ganska stor att du blir ytterligare en i den allt större massan som inte kan bli av med sina modernare begagnade bilar idag.
Annars har du gjort allt bra tycker jag. Bra text, detaljerad och ärlig information samt fina bilder. Det är nog bara priset som är fel, om du inte blivit av med den innan jul.
Tror det är svårt att få extra betalt för riktigt bra skick kontra normalt skick på en 4000-milare. Folk bryr sig inte om små stenskott, skavmärken och annat småslitage som "inte syns" för en lekman. Det är först när bilarna blir äldre och det börjar dyka upp lik som man kan få betalt för osedvanligt fint skick.
Fyrhjulsdrift på en coupé är inte heller något som jag tror ger extra betalt. Dom som köper coupéer (oftast hushåll om en eller två personer) brukar inte kräva det, även om det givetvis inte är någon nackdel med systemet. Men dom familjer som söker en 4WD kan inte ha en coupé, så det faller bort många spekulanter eftersom bilen är mer opraktiskt än en limo.
Dessutom är motorn en typisk mellanmaskin, varken råstark eller slö. Tror många köper sig en 335:a istället eftersom skillnaden i pris är såpass liten och 335:ans goda prestanda kontra bränsleekonomi ger den en stabilare tillströmning av anhängare.
Kanske inte vad du behövde höra, men tror det ligger lite sanning i vart och ett av dessa påståenden.
I vilket fall, lycka till med försäljningen!

Internationellt E34 M5 register Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En snabbkoll skvallrar om att din bil är galet prissatt, vad du får i inbyte när du köper en annan (för högt prissatt) bil, är helt ointressant ur värderingssynpunkt för ditt garantilösa privatsälj.

MVH
Robert
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Det är tyvärr priset som är alldeles för högt. Sedan är marknaden för den här typen av bil helt kall just nu. Har själv försökt sälja min 325ci -07 dock mer snikutrustad och långmilad för 154000 och endast fått skambud hittills eller korkade bytesförslag (typ vattenskoter och dunjackor).

I övrigt så tycker jag annonsen ser Ok ut, likaså bilderna.

Lycka till med försäljningen!
@HD91: Tack, det bekräftar väl lite det jag misstänkte..
@Robert: Hur galet är priset? Var ska den ligga för att vara ogalen? :)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ett ogalet pris borde väl landa på mellan 185-195 så kan du göra en rejäl ansats i prisförhandlingen på BMW/Volvo när du kommer utan inbyte. Om du planerar att byta borde en sådan strategi ge ungefär samma netto, tror jag.

Eller så ser du tiden an, det lär väl ge sig om du ligger för högt eller inte. Klar fördel med låga mil, men undrar hur stor roll det spelar när en spekulant slår ditt reg.nr på bilpriser.se? Annonsen tycker jag spontant känns bra, snygg bil som det känns ordning och reda runt.

MVH
Robert
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej Dissonans. Jag tycker nog också den är för högt prissatt. Jag skulle inte vara beredd att betala 215 för den, tyvärr. Däremot tycker jag inte den är ful eller tråkig som någon annan.

Jag tror tyvärr det stora problemet här är att det inte är en diesel. Den som köper en någorlunda normal (dvs alla utom M3, M5 och Z4 typ) vill ju ha diesel. Dieseln kanske inte finns med Xdrive vad vet jag.

De som finns på bytbil med samma miltal ligger ju runt 200 laxar och uppåt, och jag köper ju hellre en bil av en BMW-handlare än dig, tyvärr. Det beroende på garantier och sådant. Dessutom har jag inte prutat på priserna, vilket man ju kan göra.
Riktigt fin bil, men dyr!

Som jämförelse fanns en likadan (2007:a med ungefär samma mil, men automat. Dock utan 4-hjulsdrift) till salu för 200K på Blocket under 2 månader innan den såldes!
Din bil har väl som nackdel att det är en 2,5-liters- tror många söker 3-litern.. Och m.paket förstås..

Ful är bilen definitivt inte- välutrustad också..

Inga skambud ens sa Du.. Tror den här typen av bil- 4-5 år gamla coupébilar för +200K är riktigt svårsålda.. Kanske kan det lätta lite framåt våren??

Lycka till.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.