|
|
|
|---|---|
|
Har en e39 touring 02 525 med business stereo (ej telefon, nav m.m.). Har ett 3 månader gammalt batteri (75 ampere) som har funkat bra tills nu. Men..., har nu gjort ca 55 st korta körningar inom 8 dagar på ca 500 meter styck. I morse startade inte bilen..., kan dessa korta körningar vara orsaken till att batteriet laddat ur eller drar min bil för mycket ström när den står still och avstängd i garaget? | |
|
tror nog att du skall ha ett batteri med minst 80 ampere, jag har oxå problem med mitt batteri o felsöker det , troligen fläktmotstånd , så kanske det kan vara oxå samma problem som jag har. Jag har en 80 ampere batteri |
|
|
Hej, för att ladda upp batteriet till motsvarande nivå innan start krävs det ca 8-10 km körning. Standard är 80Ah så du ligger i underkant. Själv satte jag i ett 90Ah batteri i min. Du bör nu ladda upp batteriet i ca 24h för att få det fulladdat. Info: Om laddaren ger 3,5A så tar det 20h att ladda upp ett batteri på 70Ah från noll. Ett frisk och fulladdat batteri skall visa 12,7 Volt. Mvh H |
|
| Tack för svar. Men är det möjligt att mina korta körningar laddat ur batteriet? | |
|
Ja, undvik dessa körningar och ta en promenad istället. :-) Mvh Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.